  • 1. Data: 2003-08-06 21:41:02
    Temat: sfingowany wypadek
    Od: "Tomek Wajda" <t...@o...pl>

    W celu wyludzenia odszkodowania moj pracodawca zaaranzowal kolizje drogowa.
    Wykorzystujac moja zaleznosc w pewnym sensie zmusil mnie do udzialu w
    zdarzeniu.
    Braly w nimudzial dwa samochody, bedace jego wlasnoscia, z tym, ze jeden
    zarejestrowany na niego a drugi na jego ex-wspolnika.
    Podczas kolizji on prowadzil jeden pojazd a ja drugi.
    Na skrzyzowaniu doszlo do celowej stluczki.
    Ubezpieczyciel nie wyplacil na szczescie odszkodowania uznajac ze sa
    podstawy do odmowy.
    Co mi grozi jesli dzis skruszony zawiadomie o fakcie policje (
    prokurature? )
    jaka odpowiedzialnosc??

  • 2. Data: 2003-08-06 23:01:21
    Temat: Re: sfingowany wypadek
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-06 23:41, Tomek Wajda napisał(a):

> [...]
    >podstawy do odmowy.
    >Co mi grozi jesli dzis skruszony zawiadomie o fakcie policje (

    Art. 286 KK: "par 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
    doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. (...)
    par 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2"

    Art. 297: "par 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub innej osoby
    kredytu, pożyczki bankowej, gwarancji kredytowej, dotacji, subwencji lub
    zamówienia publicznego, przedkłada fałszywe lub stwierdzające nieprawdę
    dokumenty albo nierzetelne, pisemne oświadczenia dotyczące okoliczności
    mających istotne znaczenie dla uzyskania takiego kredytu, pożyczki
    bankowej, gwarancji kredytowej, dotacji, subwencji lub zamówienia
    publicznego, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."

    Chyba najważniejsze:
    Art 298. "par 1. Kto, w celu uzyskania odszkodowania z tytułu umowy
    ubezpieczenia, powoduje zdarzenie będące podstawą do wypłaty takiego
    odszkodowania, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    par 2. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    dobrowolnie zapobiegł wypłacie odszkodowania."
    oraz
    Art 295. "par 1.Wobec sprawcy przestępstwa określonego w art. 278,
    284-289, 291, 292 lub 294, który dobrowolnie naprawił szkodę w całości
    albo zwrócił pojazd lub rzecz mającą szczególne znaczenie dla kultury w
    stanie nieuszkodzonym, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie
    kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.
    par. 2 Wobec sprawcy przestępstwa wymienionego w § 1, który dobrowolnie
    naprawił szkodę w znacznej części, sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary"

    Więcej nie znalazłem, mam nadzieję, że się przyda...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 3. Data: 2003-08-07 00:11:40
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Tomek Wajda" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W celu wyludzenia odszkodowania moj pracodawca zaaranzowal
    > kolizje drogowa. Wykorzystujac moja zaleznosc w pewnym sensie
    > zmusil mnie do udzialu w zdarzeniu.

    Co to znaczy "w pewnym sensie zmusił"?

    Zmusił, czy nie? A jeśli zmusił, to jak?

    Bo to IMHO też może coś zmienić...