  • 1. Data: 2008-04-30 21:40:44
    Temat: samowolne sadzenie drzew
    Od: "Inka" <n...@b...pl>

    Witam
    Czy są jakieś przepisy regulujące sadzenie drzew
    pod oknami?
    Jeśli tak to jaka powinna być zachowana odległość od okien
    Inka

  • 2. Data: 2008-04-30 23:03:37
    Temat: Re: samowolne sadzenie drzew
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Inka pisze:
    > Witam
    > Czy są jakieś przepisy regulujące sadzenie drzew
    > pod oknami?

    Czyimi oknami?

    > Jeśli tak to jaka powinna być zachowana odległość od okien

    Przede wszystkim tak, żeby nie zagrozić konstrukcji.

    Posadzisz jabłonkę - i może być blisko.

    Posadzisz baobab - i musi być daleko, bo za "parę" lat... ;)

  • 3. Data: 2008-05-01 04:29:00
    Od: "Inka" <n...@b...pl>

    wiadomości news:9fane5-dau.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Czyimi oknami?

    sąsiadów( niższych kondygnacji)

    > Przede wszystkim tak, żeby nie zagrozić konstrukcji.
    >
    > Posadzisz jabłonkę - i może być blisko.
    >
    > Posadzisz baobab - i musi być daleko, bo za "parę" lat... ;)

    To, to ja akurat wiem
    konkretnie chodzi o sąsiadów, którzy nie mają wyobraźni,
    że drzewa sią rozrastają i sadzone tuż pod oknami
    są powodem zaciemniania mieszkań,
    dlatego chodzi mi o jakiś konkretny przepis :)

    Inka

  • 4. Data: 2008-05-01 06:06:01
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Inka" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że drzewa sią rozrastają i sadzone tuż pod oknami
    > są powodem zaciemniania mieszkań,
    > dlatego chodzi mi o jakiś konkretny przepis :)

    Nie ma konkretnego przepisu. Natomiast np. na terenie Rodzinnych Ogrodów
    Działkowych stosuje się ich regulamin.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2008-05-01 07:37:52
    Od: "Inka" <n...@b...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Inka" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma konkretnego przepisu. Natomiast np. na terenie Rodzinnych Ogrodów
> [...]

    No tak, ale na ogrodkach to raczej nie stanowi żadnego problemu
    ale wierzba, jodła tuż pod oknami około 1,5m
    to już powinno zastanowić , co będzie w niedalekiej przyszłości?

    Inka :)

  • 6. Data: 2008-05-01 08:19:29
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > No tak, ale na ogrodkach to raczej nie stanowi żadnego problemu
    > ale wierzba, jodła tuż pod oknami około 1,5m
    > to już powinno zastanowić , co będzie w niedalekiej przyszłości?

    W przyszłości to pewnie będą przycinać konary, a jak i to nie pomoże to
    administrator terenu wystąpi o pozwolenie na wycięcie takiego badyla :)
    Masz rację, że przed sadzeniem trzeba najpierw się zastanowić jaki kwiatek
    może z tego wyrosnąć.
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2008-05-01 08:59:47
    Od: "Inka" <n...@b...pl>

> [...]
    > Masz rację, że przed sadzeniem trzeba najpierw się zastanowić jaki kwiatek
    Uważam, że powinien powstać najpierw plan zazielenienia
    a dopiero wówczas zgodnie z projektem sadzić odpowiednie drzewa
    w odpowiednich odległościach, od budynków.
    Widzę jednak, że tak naprawdę nikt nad tym nie panuje
    i każdy sobie sadzi, jak mu się podoba. A przecież chodzi oto, aby bylo
    ładnie i wygodnie. A przede wszystkim nie były udręką dla innych
    - z niższych kondygnacji.
    -Samowolne sadzenie,ale za wycinkę zapłacą wszyscy członkowie wspólnoty
    Inka

  • 8. Data: 2008-05-01 09:33:32
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Uważam, że powinien powstać najpierw plan zazielenienia
    > a dopiero wówczas zgodnie z projektem sadzić odpowiednie drzewa
    > w odpowiednich odległościach, od budynków.

    Przy poważnych inwestycjach i inwestorach sadzę, że takie plany powstają.
    Przecież tu nie chodzi tylko o budynki, ale i różnej maści rury, kable
    itp.itd. To wszystko raczej powinno być zgodne z planem zagospodarowania
    danej dziłki.

    > -Samowolne sadzenie,ale za wycinkę zapłacą wszyscy członkowie wspólnoty

    Dokładnie tak
    --
    Maluch