  • 1. Data: 2002-09-23 17:34:19
    Temat: rozwiazanie umowy ...
    Od: "Jaro" <j...@t...pl>

    Szanowni grupowicze,

    Sprawa ma sie w nastepujacy sposob: firma w ktorej pracuje jest na krawedzi
    bankructwa, od ponad 9 m-cy nie placi skladek ZUS oraz wyplaca wynagrodzenie
    z opoznieniem, nawet do 3 tygodni. Wlasnie trafila mi sie inna praca od 1
    pazdziernika br. Chcac byc fair w stosunku do atualnego pracodawcy
    skierowalem do niego, na poczatku wrzesnia prosbe, zaraz po udanych
    rozmowach w drugiej firmie, o rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem
    stron z dniem 30 wrzesnia br.
    Widze jednak ze, pomimo poczatkowych deklaracji, nie zanosi si na otrzymani
    takiej zgody.
    Moje pytanie jest nastepujace:
    czy mozliwe jest rozwiazanie umowy o prace bez zachowania okresu
    wypowiedzenia przez pracownika na podstawie Art. 55 par. 1 (z 1 w indeksie
    gornym) Kodeksu Pracy (przed nowelizacja)? W moim przypadku mialoby to
    nastapic z dniem np. 30 wrzesnia br. gdzie powolalbym sie na "ciezkie
    naruszenie podstawowych obowiazkow wobec pracownika" ktorymi w tym przypadku
    byloby nieplacenie skladek ZUS oraz niepelne i nieterminowe uregulowanie
    ostatnich poborow?

    Dodatkowo dodam jeszcze, co chyba i tak nie ma wplywu na powyzszy problem,
    ze jestem zatrodniony na czas nieokreslony oraz kwalifikuje sie do
    miesiecznego okresu wypowiedzenia.

    Bede wdzieczny za wszelka pomoc,

    Pozdrawiam,
    Jaro