    From: Kocureq <a...@...stopce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozliczenie podatku, rok drugi - pomoc znowu potrzebna :)
    Date: Sun, 04 Mar 2007 20:53:36 +0100

    Witam,

    Znowu nadchodzi taki okres, że trzeba się rozliczyć z podatku.

    W związku z tym pytanie:

    od 22 września pracowałem na umowę o pracę w miejscu zamieszkania, od 15
    listopada dołączyła do tego druga umowa o pracę w miejscu zamieszkania.

    Od obydwu pracodawców dostałem PIT w terminie, na każdym są też jakieś
    koszty uzyskania przychodu, ale one są liczone tylko dla jednego etatu.
    Jakie koszty powinienem wpisać w PIT-37?

    Drugie pytanie:

    Jest coś takiego jak kwota wolna od podatku. Gdy nie przekroczymy I
    progu podatkowego, zwykle powoduje ona zwrot podatku po rozliczeniu.
    Jednak jeśli pracodawca zapłaci za nas mniej podatku, bo policzy nam
    kwotę podatku do odprowadzenia uwzględniając już kwotę wolną, to
    wychodzimy na zero. Co reguluje i jak, kto i w jaki sposób za nas
    odprowadza składki do US - konkretnie kto może odporwadzić niższe
    składki licząc je już uwzględniając kwotę wolną od podatku?
    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \