  • 11. Data: 2008-12-01 21:28:09
    Temat: Re: roszczenia o znak towarowy
    Od: Roman Rumpel <r...@p...gazeta.pl>

    giveitem pisze:

    > ok, ktoś, kto go ochroni, nie będzie mógł zakazać wcześniej używającemu,
    > co nie zmienia faktu, ze może zakazać innym.
    >
    > no dobrze, załóżmy że nie może zakazać, ale moze utrudniać poważnie
    > biznes? Jeżeli poinformuje służby celne, że ktoś sprowadza towar z jego
    > zarejstrowanym znakiem, to oni raczej nie bedą wnikać. Później celnicy
    > zatrzymają towar i może się ciągnać miesiącami aż w sąd zwolni,
    > nieprawdaż? A czas to pieniądz i taki cwaniaczek może "oferować" ugody.

    Dlatego nie kombinuj, zgłoś do ochrony.
    Tak, rzecznik patentowy kosztuje, ale zrobi to dobrze. Zresztą możesz
    spróbować również sam - jakieś szanse masz, choć to akurat odradzam, ale
    możesz - będzie taniej

    --
    Szukam nowej sygnaturki

    Roman Rumpel skype:rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 12. Data: 2008-12-01 21:28:53
    Od: Roman Rumpel <r...@p...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Urząd nie. Urząd przed rejestracją ogłasza wniosek i czeka na sprzeciw.
    > Co więcej, to przecież sam znak towarowy jest chroniony prawem
    > autorskim, które nie wymaga zgłoszenia i wynika z samej istoty rzeczy.

    Doktryna jest zgodna co do tego, że znak towarowy bardzo rzadko jest
    utworem.

  • 13. Data: 2008-12-01 21:31:44
    Od: Roman Rumpel <r...@p...gazeta.pl>

    giveitem pisze:

    > Tak się zastanawiam, czy można przed sądem skutecznie udowadniać że
    > samemu się ten znak wymyśliło,

    Można, ale wszystko zależy od przygotowania dowodów. Na tym polega
    główna różnica pomiędzy ochroną z uznk, a ochroną z pwp. Tę pierwszą
    trzeba wykazać dowodami na wcześniejsze używanie, tę drugą wykazuje się
    świadectwem ochronnym.

    bo jak się trafi dobry cwaniak to po
    > zarejestrowaniu samemu przygotuje partie towaru z tym znakiem, puści w
    > obieg i będzie kryty że nie tylko zarejestrował, ale też sprzedawał i
    > teraz traci bo ktoś mu "podróbki" robi.

    Nie musi to być cwaniak - takie rzeczy się zdarzają co dzień, bez
    cwaniaczenia, po prostu z natłoku znaków.

  • 14. Data: 2008-12-01 21:35:53
    Od: Roman Rumpel <r...@p...gazeta.pl>

    giveitem pisze:

    > Hmm, ponieważ chciałem wpierw spróbować, a rejestracja zapewne kosztuje.
    > Nie chciałem robić sobie kosztów na wypadek kiedy przedsięwzięcie by sie
    > nie przyjeło.
    > Znane są już firmy które działają na takiej zasadzie np. Pentagram,

    Ci od komputerów? - mają znak zastrzeżony.

    > Medion,

    a ten z kolei jest już zgłoszony do ochrony

    czyli zakupują w Chinach towar OEM i firmują swoim opracowanym
    > znakiem. Ja mam też dostęp do towaru OEM, akurat nie elektronika, tylko
    > przemysłówka i generalnie sprzedaje mi sie dobrze, ale z roku na rok
    > rośnie konkurencja i spadają marże, więc pomyślałem o sprzedaży towaru
    > pod własną marką.

    I dobrze myślisz. Kreowanie własnej marki to krok we właściwym kierunku.