  • 21. Data: 2003-12-02 11:23:25
    Temat: Re: rewizja w domu? dot. sprawdzania nielegalnosci oprogramowania
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Krzys wrote:

    > HEH a od kiedy mercedes jest wyznacznikiem dobrej marki? ;-)
    Postawiłabym pytanie inaczej: od kiedy produkt MS jest wyznacznikiem dobrej
    marki (i smaku ;)) ? ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 22. Data: 2003-12-02 11:24:59
    Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl>

    witam,
    gwoli scislosci nie o jedno dochodzenie :-)

    np. na stronie komendy wojewodzkiej w katowicach:
    http://www.katowice.kwp.gov.pl/aktualnosci1.htm

    cytuje:
    ""W ostatnich dniach wiele uwagi poświęcono "zainteresowaniu się" policji
    sieciami internetowymi i nielegalnym oprogramowaniem komputerowym. Duże
    poruszenie wśród internautów świadczy niestety o skali tego zjawiska.
    Problem lekceważenia praw autorskich dla wielu osób nie jest postrzegany w
    kategoriach przestępstwa. Tymczasem tzw. przestępczość intelektualna rozwija
    się wraz ze wzrostem liczby posiadaczy komputerów. W ostatnich miesiącach
    śląscy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej
    skontrolowali kilka sieci internetowych, w których, jak ustalono,
    rozpowszechniano nielegalne oprogramowanie. W wielu przypadkach został
    zabezpieczony sprzęt komputerowy i nośniki z "pirackimi" programami. Należy
    pamiętać, iż każda uzyskana przez policję informacja o przestępstwie jest
    sprawdzana. Użytkownik nielegalnego oprogramowania musi liczyć się z tym, że
    informacja o nim dotrze do policji. Gdy istnieje uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa, policjant ma obowiązek podjąć działania polegające
    na zabezpieczeniu dowodów. Zgodnie z przysługującymi uprawnieniami policjant
    przeprowadza przeszukanie legitymując się nakazem prokuratora lub sądu, a w
    sytuacjach nie cierpiących zwłoki, legitymacją służbową. Policjant może
    również żądać dobrowolnego wydania rzeczy za stosownym pokwitowaniem. Wizyty
    policji z pewnością nie powinny obawiać się osoby korzystające z legalnego
    oprogramowania. Osoby mające wątpliwości co do tożsamości policjantów mogą
    ją potwierdzić kontaktując się z Oficerem Dyżurnym właściwej Komendy
    Policji.""

    ale nie zastanawiajac sie na d powyzszym, mozna poczytac
    http://republika.pl/podstep/naloty/

    czyli jak sie ma dobrego papugie ...:-)

    a tak poza tem to ciekawe, no ciekawe
    pozdr
    darek

    [ciach]

  • 23. Data: 2003-12-02 11:33:05
    Od: ferplej <c...@o...pl>

    >tyle halasu o jedno dochodzenie... niektorzy juz nawet plyty na dzialkie
    >do sasiada wywozili
    >
    >paranoja..."

    Niestety na ślasku jest prowadzona szeroka akcja także na prywatnych
    użytkowników którzy nie sa piratami a jedynie używają nielegalnego
    oprogramowania
    http://www.katowice.kwp.gov.pl/aktualnosci1.htm
    Pozdro
    c...@o...pl
    #gg:1398268

  • 24. Data: 2003-12-02 12:01:30
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    ;)

    > HEH a od kiedy mercedes jest wyznacznikiem dobrej marki? ;-)
    >
    > od zawsze kolego od zawsze
    od XIX wieku

  • 25. Data: 2003-12-02 14:02:53
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqhq0r$3qq$4@news.onet.pl>, Maria Ossowska wrote:
    > Mercedesa? Od kiedy to windows jest tak rewelacyjny, luksusowy i bezpieczny?
    > ;)

    Zwyczajnie, od wtedy jak się nie ma pojęcia o czym się mówi :)

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2003-12-02 15:12:31
    Od: "Marcin Wrzech" <a...@a...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    [...]

    tak, tak, wszyscy spoza sekty sa zli

    skonczcie o tym smecic to to NTG

  • 27. Data: 2003-12-02 16:50:32
    Od: "sphinx" <s...@p...onet.pl>

    >  od kilku dni dochodza do mnie plotki ze ?policja?prokuratura?czy ktos
    > taki chodzi po domach gdzie ktos ma podpieta siec komputerowa i sprawdzaja
    > legalnosc oprogramowania, wlepiaja jakies kary /etc.....
    > chcialbym dowiedziec sie na jakiej podstawie prawnej,

    Jesli chodzi o ta WIEEELKA PLOTE, to polecam przeczytac:

    http://republika.pl/podstep/naloty/
    http://www.katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/320454
    .html

    A swoja droga, to niezla PARANOJA sie zrobila ... :)
    Ludzie chowaja do piwnic CD'ki, kasuja masowo z twardzieli ich zawartosc...
    Instaluja Linuxa (jedyny pozytywny przejaw calej afery... ), chodziaz jak znam
    zycie to i tak wroca do Windy po jakims czasie, ale przynajmniej wczesniej
    sproboja czegos nowego :P... i beda w ogole wiedzieli ze maja alternatywe)
    To mi przypomina (naszczescie nie z osobistych przezyc czy wspomnien) strach
    (jeszcze z minionej epoki) przed tzw "czarna wolga" - tak tak kazdy juz ma
    koszmary ze panowie w mundurach wpadna na blok i zajma 40 komputerow .. :)
    hehehehe juz widze jakby z mojego osiedla musieli wywiezc te kompy chyba
    TIR'ami...
    Jesli juz ktos robi naloty, to sa to oszusci, ktorzy na tym zamieszaniu sie
    wzbogacaja.

    Znam nawet kilku znajomych , ktorzy kilka dni temu kupili legalnego windowsa
    ("Bo mnie stac..." odpowiedzial, heheh... "bo trzese dupa"- raczej powinien
    powiedziec, ale skoro go stac to chwala mu za to ze kupil... Ciekawe ze stac go
    juz od dawna, a kupil teraz ... ;-)

    Zeby nie bylo niejasnosci-wcale nie uwazam, ze kupno legalnego Win to cos zlego.
    Niestety obecnie nie stac mnie na to... i dopoki moja syt. materialna sie nie
    poprawi lub prawo nie bedzie stanowic ze dopuscilem sie przestepstwa
    (wykozystujac oprogramowanie na uzytek domowy), nie mam zamiaru placic
    (wole wydac to np na opieke dentystyczna ... :)

  • 28. Data: 2003-12-02 18:45:41
    Od: "Krzys" <x...@p...pl>

    Użytkownik "sphinx" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (wykozystujac oprogramowanie na uzytek domowy), nie mam zamiaru placic
    > (wole wydac to np na opieke dentystyczna ... :)

    mysle ze informacje o nalotach zdecydowanie zatrzesly srodowiskiem pirackim
    moze ktos sie zastanowil ile % gliniarzy posiadajacych komputery kwalifikuje
    sie rowniez na czarna liste piratow? o tym sie nie mowi, jak wojskowy sasiad
    handluje softem, gliniarz przychodzi po paczki z pod lady,
    nie powatpiewam w uczciwosc naszych oprawcow, ale nich ktos z was
    mi powie ze nie dal w lape za wykroczenie drogowe?
    jak najbardziej jestem za legalnym softem, wiemy jakie sa realia
    koszty zakupu licencji, ale jest tyle darmowego oprogramowania
    i roznych triali 30dniowych ze powinno to zadowolic wybrednych
    uzytkownikow, no chyba ze ktos zakochal sie w PhotoShopie...
    a co maja powiedziec studenci o AutoCad? kupic z kieszonkowego?
    po wielkim krzyku wiekszosc ludzi zainstalowalo inne systemy,
    tym samym odchodzac od niebieskiego brata, czy to kumus bylo na reke?
    kto zyskal, a kto stracil? mysle ze gdyby kilka lat wczesniej nasze
    spoleczenstwo poszloby ku OpenSource to w naszych biurach
    obecnie kwitly by inne kwiatki, wiekszosc tych decyzji umow jest
    jednak zawieranych na gorze z urzedasami...
    Chwala NetWare & Linux-owi...
    Z pozdrowieniami

  • 29. Data: 2003-12-02 23:18:13
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Postawiłabym pytanie inaczej: od kiedy produkt MS jest wyznacznikiem
    dobrej
    > marki (i smaku ;)) ? ;)

    od kiedy to wogole program jest wyznacznikiem smaku :D

  • 30. Data: 2003-12-03 00:59:35
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqia4s$96r$1@korweta.task.gda.pl>, Marcin Wrzech wrote:
    > Marcin Debowski wrote:
    > [...]
    > tak, tak, wszyscy spoza sekty sa zli

    Uhm, tak, faktycznie masz problem. Nikt nie zaprzeczy.

    > skonczcie o tym smecic to to NTG

    Nie zależało ci na smęceniu to po co wstawiałeś te swoje super TG wstawki?

    ^K

    --
    Marcin