    From: "K." <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: renta rodzinna
    Date: Fri, 18 Mar 2005 12:13:12 +0100

    Witam!

    Mam pewien problem...
    Jestem po studiach inzynierskich. W pazdzierniku 2004 (majac 24 lata)
    rozpoczelam studia magisterskie uzupelniajace - 2 letnie. Jestem teraz
    formalnie na 2gim semestrze, choc napisane mam (na zaswiadczeniu o
    studiowaniu), ze na 3cim, poniewaz "przeskoczylam" od razu z sem. 1 na
    3.
    W lutym 2005 ukonczylam 25 lat.
    Mam pytanie, czy przysluguje mi renta rodzinna do konca roku
    akademickiego 2005? Wiem, ze jest taki zapis, ze jezeli "dziecko
    osiagneło 25 lat bedac na ostatnim roku studiow, prawo do renty
    przedluza się do zakonczenia tego roku studiow". Ja teoretycznie
    jestem na ostatnim roku studiow - ukoncze je za rok.

    Moje zaswiadczenie o studiowaniu, wydane przez uczelnie, ZUS odrzucil,
    zadajac takiego, na
    ktorym bedzie wyraznie napisane, ze studiuje na _ostatnim roku
    studiow_. Niestety uczelnia nie moze mi takiego zaswiadczenia wydac,
    chocby dlatego, ze studia formalnie trwaja 2 lata, a to, ze ja planuje
    sobie je ukonczyc wczesniej o semestr, to juz nie ich sprawa.

    No i wlasnie teraz nie wiem, czy da sie to jakos zalatwic. Czy da się
    moze na coś powolac w rozmowie z urzednikam ZUS, czy jedynie liczyc na
    ich laske/nielaske?