eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2002-10-26 23:33:25
    Temat: reklamacja
    Od: Marcin <c...@n...pl>

    witam wszystkich
    mam tak prosbe
    mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
    towaru nie wadliwego?
    mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
    postapic wszedzie
    czy tylko w niektorych sklepach?

    i jeszcze jedno slyzsalem kieds w radiu o nowej ustawie o rekojmi
    nie pamietam dokladnie ale z wypowiedzi jakiegos urzednika wynikalo
    ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
    tylko rok
    a gwarancja moze byc nawet dozywotnia mogl by mi ktos powiedziec jak z
    tym jest??


  • 2. Data: 2002-10-27 08:27:43
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin napisa_(a):
    > mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
    > towaru nie wadliwego?
    > mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
    > postapic wszedzie
    > czy tylko w niektorych sklepach?

    Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
    jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
    wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
    wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.

    > i jeszcze jedno slyzsalem kieds w radiu o nowej ustawie o rekojmi
    > nie pamietam dokladnie ale z wypowiedzi jakiegos urzednika wynikalo
    > ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
    > tylko rok
    > a gwarancja moze byc nawet dozywotnia mogl by mi ktos powiedziec jak z
    > tym jest??

    Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
    sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
    gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
    każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.

    KG


  • 3. Data: 2002-10-28 13:00:23
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    > > ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa

    > Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
    > sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
    > gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
    > każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.

    jeśli można wtrącić...
    jeśli ujawni się jakaś wada, to możesz skorzystać z rękojmi, albo gwarancji
    (jeśli przysługuje), ale do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu rękojmi nie
    możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji
    i jeszcze jedno: to ty decydujesz, czy skorzystasz z rękojmi, czy z
    gwarancji!

    pozdr



  • 4. Data: 2002-10-28 16:01:38
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Andrzej <k...@a...net>

    Kamil Golaszewski wrote:
    >
    > Marcin napisa_(a):
    > > mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
    > > towaru nie wadliwego?
    > > mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
    > > postapic wszedzie
    > > czy tylko w niektorych sklepach?
    >
    > Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
    > jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
    > wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
    > wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.
    >
    jak to nie ma??
    przeciez gdzie niegdzie widac tablice na ktorych pisze ze biorac pod
    uwage
    jakis tam przepis mozna oddac do sklepu towar niewadliwy do 7 dni od
    daty zakupu
    i dostanie sie zwrot pieniedzy... niemowcie mi ze nie bo
    oddawalem kiedys towar i sloa mi nie powiedzieli ze mogli by nie


  • 5. Data: 2002-10-28 20:43:12
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>


    "Andrzej" <k...@a...net> wrote in message
    news:3DBD5F62.608EBDD7@astercity.net...
    > Kamil Golaszewski wrote:
    > >
    > > Marcin napisa_(a):
    > > > mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
    > > > towaru nie wadliwego?
    > > > mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna
    tak
    > > > postapic wszedzie
    > > > czy tylko w niektorych sklepach?
    > >
    > > Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
    > > jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
    > > wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
    > > wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.
    > >
    > jak to nie ma??

    moj przedmowca ma racje...tylko dobra wola sprzedawcy

    oczywiscia inna kwestia w przypadku sprzedazy wysylkowej lub poza lokalem
    przedsiwbiorstwa

    pozdrawiam:
    Lukasz



  • 6. Data: 2002-10-28 20:46:11
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>


    "Qtchb" <q...@p...onet.pl> wrote in message
    news:apjch4$os6$1@news.tpi.pl...
    > > > ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
    >
    > > Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
    > > sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
    > > gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
    > > każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.
    >
    > jeśli można wtrącić...
    > jeśli ujawni się jakaś wada, to możesz skorzystać z rękojmi, albo
    gwarancji
    > (jeśli przysługuje), ale do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu rękojmi
    nie
    > możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji
    > i jeszcze jedno: to ty decydujesz, czy skorzystasz z rękojmi, czy z
    > gwarancji!


    chyba sie Pan zakrecil:). sam Pan pisze ,ze uprawniony wybiera z czego
    korzysta a znow sugeruje Pan ,ze "do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu
    rękojmi nie
    możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji". nie jest tak.
    oczywiscie uprawniony wybiera czy gr czy rekojmia. przypuszczam ,ze chodzilo
    Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i gwarancji
    co do konkretnego przypadku


    pozdrawiam:
    Lukasz




  • 7. Data: 2002-10-29 08:34:58
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    > przypuszczam ,ze chodzilo
    > Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i
    gwarancji
    > co do konkretnego przypadku

    chodziło mi o to, że nie można jednocześnie oddać towaru do naprawy
    gwarancyjnej i żądać np. obniżenia ceny

    pozdr



  • 8. Data: 2002-10-29 12:04:01
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Lukasz" <l...@c...tam>


    Użytkownik "Qtchb" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aplhb9$6ud$1@news.tpi.pl...
    > > przypuszczam ,ze chodzilo
    > > Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i
    > gwarancji
    > > co do konkretnego przypadku
    >
    > chodziło mi o to, że nie można jednocześnie oddać towaru do naprawy
    > gwarancyjnej i żądać np. obniżenia ceny
    >
    no wlasnie czyli mieszanie roszczen :):):):)

    pozd
    Lukasz Ciszewski



  • 9. Data: 2002-10-30 10:05:11
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    nic Panu nie odpowiem :):):)


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1