eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2002-08-23 09:00:50
    Temat: reklamacja
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Mam taki problem.

    Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
    oddano mi go jako naprawiony.
    Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
    dodatkowo pojawił się nowy objaw.
    W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
    naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
    lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
    urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
    Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
    od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
    czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
    najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
    sprzedawcy.

    I w związku z tym moje pytanie:

    - czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
    i żadać wymiany sprzętu?

    - czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
    już do wymiany?

    - jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Gerard




  • 2. Data: 2002-08-23 09:17:18
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "marlid" <m...@p...com>

    >Mam taki problem.
    >
    >Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
    >oddano mi go jako naprawiony.
    >Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
    >dodatkowo pojawił się nowy objaw.
    >W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
    >naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
    >lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
    >urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
    >Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
    >od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
    >czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
    >najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
    >sprzedawcy.
    >
    >I w związku z tym moje pytanie:
    >
    >- czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
    >i żadać wymiany sprzętu?
    jeżeli usuwanie wad w ramach gwarancji okazało się nieskuteczne, mozna zmienić
    reżim odpowiedzialności. Ponadto wspomniałeś, że powastała nowa wada - nową
    wadę możesz reklamowac w ramach rękojmi i nie musisz przechodzić z reżimów


    >
    >- czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
    >już do wymiany?

    kwestaia ocenna, można by się upierać, że tak


    >
    >- jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?

    Nie ma określonej ilości napraw, każda gwarancja może być inna.

    pzdr

    marek
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 3. Data: 2002-08-23 10:24:39
    Temat: Re: reklamacja
    Od: p...@p...onet.pl

    Mój przedmówca ma 100 % rację - nie daj się i jeśli wada de facto występuje
    zgłaszan wniosek reklamacyjny w ramach rękojmi - rezygnując co do starej wady
    nieusuniętej z ochrony w ramach reżimy reklamacji a co do nowej w ramach
    rękojmi - ządaj wymiany aparatu na nowy.

    0505 863 673
    Dominik


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1