-
1. Data: 2002-08-23 09:00:50
Temat: reklamacja
Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>
Mam taki problem.
Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
oddano mi go jako naprawiony.
Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
dodatkowo pojawił się nowy objaw.
W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
sprzedawcy.
I w związku z tym moje pytanie:
- czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
i żadać wymiany sprzętu?
- czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
już do wymiany?
- jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?
Z góry dziękuję za pomoc.
Gerard
-
2. Data: 2002-08-23 09:17:18
Temat: Re: reklamacja
Od: "marlid" <m...@p...com>
>Mam taki problem.
>
>Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
>oddano mi go jako naprawiony.
>Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
>dodatkowo pojawił się nowy objaw.
>W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
>naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
>lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
>urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
>Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
>od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
>czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
>najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
>sprzedawcy.
>
>I w związku z tym moje pytanie:
>
>- czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
>i żadać wymiany sprzętu?
jeżeli usuwanie wad w ramach gwarancji okazało się nieskuteczne, mozna zmienić
reżim odpowiedzialności. Ponadto wspomniałeś, że powastała nowa wada - nową
wadę możesz reklamowac w ramach rękojmi i nie musisz przechodzić z reżimów
>
>- czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
>już do wymiany?
kwestaia ocenna, można by się upierać, że tak
>
>- jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?
Nie ma określonej ilości napraw, każda gwarancja może być inna.
pzdr
marek
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
3. Data: 2002-08-23 10:24:39
Temat: Re: reklamacja
Od: p...@p...onet.pl
Mój przedmówca ma 100 % rację - nie daj się i jeśli wada de facto występuje
zgłaszan wniosek reklamacyjny w ramach rękojmi - rezygnując co do starej wady
nieusuniętej z ochrony w ramach reżimy reklamacji a co do nowej w ramach
rękojmi - ządaj wymiany aparatu na nowy.
0505 863 673
Dominik
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl