  • 1. Data: 2008-09-01 20:04:51
    Temat: rejestracja auta z zagranicy
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    witam wszystkich,

    Mam problem z Urzędem Komunikacji. W urzędzie nie chcą zarejestrować auta
    sprowadzonego z Niemiec (dokładnie to "funfel" Niemiec przyjechał autkiem, a
    ja je od niego kupiłem już w Polsce). Problem leży w tym że przegląd
    rejestracyjny dla aut sprowadzanych (oczywiście przegląd był robiony w
    naszym kraju) był wykonany dzień wcześniej niż umowa kupna sprzedaży. wg.
    mnie ten fakt nie ma żadnego znaczenia, przegląd to przegląd, niezależnie od
    tego kto i kiedy go wykonał. Urzędnik twierdzi, że powinienem wystąpić o
    tablice tymczasowe, a po uzyskaniu tablic przeprowadzić przegląd i dopiero
    wtedy starać sie o stałe numery rejestracyjne. Tylko po co, czytałem to
    rozporządzenie "w sprawie rejestracji pojazdów" i w nim nic nie ma o datach
    wykonania takich przeglądów (dla mnie normalne było że jak auto przyjechało
    samo i miało tablice czasowe i ubezpieczenie, to zrobiłem przegląd w czasie
    kiedy auto jeszcze mogło poruszać się po naszych wspaniałych drogach).

    Druga sprawa to , dlaczego Polska jako członek UE nie "honoruje" przeglądów
    wykonanych na terenie UE (samochód ma ważny przegląd do 2010r). I kolejna
    sprawa, jeśli w UE jest wolny przepływ towarów i usług to dlaczego Polska
    wygłupia się jakimiś akcyzami i VATem (tzn. zaświadczeniem o braku obowiązku
    uiszczenia VATu).

    dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-01 22:17:43
    Temat: Re: rejestracja auta z zagranicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, Andrzej wrote:

> [...]
    > wygłupia się jakimiś akcyzami i VATem (tzn. zaświadczeniem o braku obowiązku

    Akurat tu jest wyjątek - był w VI Dyrektywie i AFAIR jest w nowym
    akcie prawnym (nie pamiętam numerka) który ją zastąpił: 'środki
    transportu' (rowery się nie liczą :), dotyczy NIEKTÓRYCH środków
    transportu) opodatkowane są w kraju nabywcy, jak przy imporcie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-09-02 14:56:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Juz było tu kilka wątków na podobne tematy. Generalnie urzędnik ma wydać
    odmowną decyzje administracyjną z powołaniem się na podstawę prawną.