    From: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pytanko nt gwarancji vs rękojmii
    Date: Tue, 31 May 2005 15:16:46 +0200

    Witam.
    Mam pytanie, mianowicie, jeśli w zeszłym roku w sierpniu kupiłem sobie
    aparat cefrowy (na firmę, bo jest mi potrzebny do pracy) a teraz aparat
    trochę się chrzani , to czy mogę skorzystać z prawa rękojmii? Dodam, że ta
    sieć handlowa (fotojoker) nie sprzedaje już tych modeli, tylko późniejsze
    (troszkę lepsze) ale po cenie niższej od tej, którą ja płaciłem rok temu.

    Wiem, że jako konsument to ja decyduję o tym, czy korzystam z rękojmii czy z
    gwarancji, a nie sprzedawca, ale czy coś sie pozmieniało? W którym momencie
    decyduję? ( karta gwarancyjna wypełniona przy zakupie). Czy mogę zarzadać
    wymiany na taki sam (lub nowszy model ale tańszy) bez potrzeby oczekiwania
    na naprawę?