-
1. Data: 2005-01-20 15:42:15
Temat: pytanie o odpowiedzialność sprzedawcy
Od: "Daniel Biechoński" <d...@r...pl>
Witajcie
Mam taki problem
10 sierpnia 2004 przedłużyłem umowę z IDEA na 2 kolejne lata, w ramach czego
dostałem telefon siemens c65 w promocyjnej cenie. Już 2 dni po zakupie
telefon zaczął wykazywać usterki: - zawiesza się, rozłąćza rozmowy, wyłącza
się samoczynnie.
3 razy był naprawiany przez autryzowanego serwisanta, nigdy nie pomogło to
usunąc usterki. W końcu SIEMENS wymienił go na nowy egzemplarz, który po
tygodniu użytkowania wykazuje identyczne wady. Pracownik SIEMENSA
zaproponował mi, abym skorzystał z odpowiedzialności sprzedawcy, w tym
wypadku IDEA. Niegdyś rękojmia, obecnie niezgodność towaru z umową.
Nie dostałem od IDEI żadnych odpowiedzi pisemnych, na pisma wysłane przeze
mnie faxem, na co mam potwierdzenia. Oni twierdzą, że pisma do mnie
wysyłali. Czy są one traktowane jako odpowiedź, skoro ich nie dostałem?
Będąc W Państwowej Izbie Handlowej dowiedziałem się, że w takim przypadku
umowa powinna zostać anulowana, ze względu na dostarczenie wadliwego
narzędzia przez IDEA. IDEA telefonicznie poinformowała mnie, że według nich
fakt, że korzystałem z gwarancji oznacza że nie mają żadnej
odpowiedzialności wobec mnie. Nadmienie, że to pracownik IDEA wysyłał
telefon do naprawy gwarancyjnej, nie ja.
Chcę złożyć sprawę do sądu polubownego. Mam szanse wygrac?