  • 1. Data: 2007-07-04 20:18:22
    Temat: prywatne ubezpieczenie zdrowotne - wyjazd do kraju UE
    Od: Sabina Redlarska <s...@g...com>

    Witam.
    Z góry przepraszam, jeśli NTG.
    Wyjeżdżam do Włoch na 2 miesiące.
    Kiedyś wykupywało się jakieś ubezpieczenie turystyczne. Rozumiem że w
    ramach UE nie jest to potrzebne. Chodzi o normalne ubezpieczenie
    zdrowotne którzy ludzie pracujący płacą do ZUS. Ja jestem osobą
    bezrobotną.
    Wyjeżdżając na tak długo muszę się wyrejestrować i stracę
    ubezpieczenie.
    Czyli powinnam się ubezpieczyć prywatnie. Jak to zrobić? Normalnie w
    jakiejś Warcie czy PZU? Czy może takie sprawy się bezpośrednio z ZUS
    załatwia?
    Boję się pójść po prostu z pytaniem do jakiegoś biura
    ubezpieczeniowego że mi wcisną coś bezsensownego.

    Proszę o radę. Przepraszam jeśli piszę chaotycznie, jestem
    zestresowana przed podróżą, mam mało czasu i trochę do załatwienia.

    --
    Sabina

  • 2. Data: 2007-07-05 05:24:31
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 04 Jul 2007 13:18:22 -0700, od Sabina
    Redlarska :

    > Proszę o radę. Przepraszam jeśli piszę chaotycznie, jestem
    > zestresowana przed podróżą, mam mało czasu i trochę do załatwienia.

    zalezy jaki jest twój cel podróży do Włoch, bo jesli wykupisz turystyczne,
    a zdarzenie bedzie miało miejsce w związku z np. wykonywaną przez ciebie
    pracą, to towarzystwo ubezpieczeniowe moze mieć jakieś wątpliwości co do
    nalezności odszkodowania dla Ciebie.

    Ja mimo iż jestem ubezpieczony w NFZ zawsze na 3-4 dni wykupuję
    ubezpieczenie komercyjne. Koszt niewielki bo to kilka PLN, a w przypadku
    zdarzenia - czaszka lżejsza.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 3. Data: 2007-07-05 08:23:15
    Od: Sabina Redlarska <s...@g...com>

    On 5 Lip, 07:24, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

> [...]
    > a zdarzenie bedzie miało miejsce w związku z np. wykonywaną przez ciebie
    > pracą, to towarzystwo ubezpieczeniowe moze mieć jakieś wątpliwości co do

    Jadę w związku z tym że zamierzam tam zamieszkać. Ale jeszcze nie
    teraz.
    Jadę się rozeznać. Będzie to trwało jakieś 2 miesiące. Wakacje +
    rozglądanie
    się za mieszkaniem i pracą z moim narzeczonym.
    On jako normalny pracujący przyjechał tu ze swoją normalną kartą
    chipową w
    której miał swoje ubezpieczenie zapisane.
    Ja jakbym pracowała też pewnie bym nie musiała nic robić. Ale nie
    pracuję
    i nie wiem! Jak pójdę do jakiejś Warty to mi pewnie wcisną coś
    niepotrzebnego.
    A mi chodzi o to że po prostu jak zachoruję na anginę albo połamię
    rękę - żebym
    mogła z ich publicznej służby zdrowia korzystać.

    > Ja mimo iż jestem ubezpieczony w NFZ zawsze na 3-4 dni wykupuję
    > ubezpieczenie komercyjne. Koszt niewielki bo to kilka PLN, a w przypadku
    > zdarzenia - czaszka lżejsza.

    Znaczy ubezpieczenie turystyczne?
    Jaka firma?
    Kilka PLN na parę dni, tak?