  • 11. Data: 2008-01-10 08:28:19
    Temat: Re: prosze wypunktowac ( z przepisami) czemu wziecie adwokata jest czystym kretynstwem
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    IMHO wziecie adwokata w takiej sprawie nie jest kompletnie bez sensu,
    pod warunkiem ze ma sie dobrego* adwokata

    *) dobry adwokat: taki ktory sie stara i ktoremu zalezy

    Inna sprawa jest znalezienie takiego nie jest najlatwiejsze, ale mozliwe

    Mimo wszystko pelnomocnik - tak jak tu juz napisano wczesniej - moze
    sporo zdzialac w postepowaniu przygotowawczym

    Ps. Styl zadawania pytan i prowadzenia dyskusji masz taki, ze delikatnie
    mowiac zniecheca do udzielania sie w tym watku...

    --
    pozdr
    luck

  • 12. Data: 2008-01-10 09:22:22
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dla prokuratora jeszcze gorzej. To nie adwokat oskarżonego będzie od niego
    > wymagał podjęcia jakichś działań, dla oskarżonego najlepiej, jakby
    > prokurator był bezczynny.

    tylko ze domagac sie moga takze pokrzywdzeni, mozna tez w roli oskarzyciela
    posilkowego wystapic, jezlei chodzi o wzory pism
    to zamiast wydac 2 tys na adwokata mozna wydac 100 czy 200 na ksiazeczke z
    takimi wzorami. I nie widze tu potrzeby brania adwokata.

    A zreszta w tym konkretnym przypadku prokurator bardzo sumiennie wzial sie
    do rzeczy, od samego poczatku.
    Tu chodzilo o wziecie go po to azeby wiedziec wiecej - co jest bezsensnem bo
    tyle sie dowiedza ile adwokat -
    oraz w celu uzyskania odszkodowania - co rowniez jest bezsensu bo jak wina
    zostanie udowodniona przze oskarzyciela
    to jest to czysta formalnosc przyznanie odszkodowania (adhezyjne) a co do
    wysokosci to mozna sie zorientowac ile mozna uzyskac, adwokat przeciez
    wyjechal by z kjonkretnym zadaniem a nie licytowal sie po drodze jak ktos tu
    sugerowal.

    O.E.

  • 13. Data: 2008-01-10 09:31:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fm4lbs$mlr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > IMHO wziecie adwokata w takiej sprawie nie jest kompletnie bez sensu, pod
    > warunkiem ze ma sie dobrego* adwokata
    >
    > *) dobry adwokat: taki ktory sie stara i ktoremu zalezy

    ten jest za 2 tys. juz widze jak prowadzi wlasne sledztwo :) zreszta nie za
    bardzo widze tutaj mozliwosci nawet jakby chcial, bo niby co ma sprawdzac
    jakwszystko jest dosc oczywistym ..

    > Inna sprawa jest znalezienie takiego nie jest najlatwiejsze, ale mozliwe
    >

    > Mimo wszystko pelnomocnik - tak jak tu juz napisano wczesniej - moze sporo
    > zdzialac w postepowaniu przygotowawczym

    jakies przyklady moglby Pan podac? (na konkretnym problemie - przedawkowanie
    leku, gdzie przez kilka miesiecy potrwa
    badanie toksykologiczne, prokurator mowil ze jak tylko komus cokolwiek sie
    przypomni to niech odrazu zglasza, wyrazil wiec wole 'wspolpracy' )

    > Ps. Styl zadawania pytan i prowadzenia dyskusji masz taki, ze delikatnie
    > mowiac zniecheca do udzielania sie w tym watku...

    bywa

  • 14. Data: 2008-01-10 11:59:34
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Troll pisze:

> [...]
    > badanie toksykologiczne, prokurator mowil ze jak tylko komus cokolwiek
    > sie przypomni to niech odrazu zglasza, wyrazil wiec wole 'wspolpracy' )

    Koniec koncow chodzi o dbanie o wlasne interesy a teoreytzowac co sie
    moze zdarzyc nie ma po co: generalnie zawsze moze sie zdarzyc wszystko.

    Byc moze i masz jakies swoje powody by uwazac, ze adwokat to gosc ktory
    dba tylko o wlasna kieszen ale nie ludz sie: policjant i prokurator tez
    czlowiek i malo ktory bedzie dbal o Twoje interesy "dla Ciebie" czy
    walczyl o abstrakcyjna "sprawiedliwosc" - wazne zeby dobrze wygladaly
    statystyki, zeby sprawy sprawnie szly i jak bedziesz musial cos
    zdecydowac co jest bardziej lub mniej im na reke to jasne jest, ze beda
    proponowac rozwiazania wygodniejsze dla nich niz dla Ciebie - stad
    odradzaja adwokata.

    Na adwokata po prostu masz nieco wiekszy wplyw i masz jeszcze jedna
    osobe, ktora moze nieco chlodniejszym okiem oceni postepowanie
    prokuratura czy policji. Inna sprawa ze z adwokatem na tym etapie
    kontakty z policja i prokuratura sie prawdopodobnie uszytwnia, ale
    koniec koncow przed sadem /jak powstanie akt oskarzoenia/ liczy sie i
    tak tylko to, co bedzie w aktach - sam ocen co jest dla ciebie
    wazniejsze. Nikt Cie tu z nie poklepie po plecach dlatego ze chcesz
    koniecznie uslyszec, ze dobrze robisz.

    > bywa

    Wiecej zdzialasz zmieniajac podejscie...

    --
    pozdr, luck

  • 15. Data: 2008-01-10 13:02:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fm51er$40q$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > co jest bardziej lub mniej im na reke to jasne jest, ze beda proponowac
    > rozwiazania wygodniejsze dla nich niz dla Ciebie - stad odradzaja

    ale odradza tez znajomy prokurator nie zwiazany ze sprawa ktory posiada
    jednak
    wiedze zarowno na temat sprawy jak i ogolna, wie ze na tym etapie jest to
    czyste nieporozumienie.
    Dbac o interesy moze takze rodzina, ja nie widze przeciwskazan do
    nachodzenia prokuratora prowadzacego w zamiarze
    wymuszenia na nim pewnych dzialan zgodnych zKpK. Wystarczy poczytac kilk
    akartek.

> [...]
    > aktach - sam ocen co jest dla ciebie wazniejsze. Nikt Cie tu z nie
    > poklepie po plecach dlatego ze chcesz koniecznie uslyszec, ze dobrze

    nie wymagam poklepania tylko konkretnych przykaldow co moze adwokat w takiej
    sytuacji bo mi ani jedna rzecz
    do glowy nie przychodzi, Pan uogolnia, my piszemy o konkretnym przypadku
    gdzie wszystko zalezy od jednej expertyzy
    ktorej zakocnzenie nastapic moze i za prawie rok nawet i po jaka cholere
    teraz zatrudniac kogokolwiek.
    Postepowanie cywilne bylo by zawieszone na bank do zakonczenia karnego
    bowiem kluczowym jest tu zaniedbanie szpitala,jezeli
    nie mialo to miejsca nie ma mowy zadoscuczynieniu bo niby za co?
    Prosze mi podac chocby ze 2 posuniecia kotre moze poczynic ten czlowiek
    ktorych to nie moga poczynic pokrzywdzeni?
    Wglad w akta maja, znajomy prokruator w razie czego doradzi co robic, ale
    dwoch sie uparlo na adwokata (bo w stanach
    to norma a jeden czlonek tam mieszka) i nie sposob przekonac ich ze to
    bezsens. Mam zamiar podac przepisy odnosnie powodztwa adhezyjnego,
    zawieszenia cywilnego i uprawnieniach pokrzywdzonego, napisalem jednak na
    grupe po to azeby ewentualnie ktos mnie wyprowadzil z bledu, ale nie samymi
    ogolnikami bo kazda sparaw jest inna.

    >Wiecej zdzialasz zmieniajac podejscie...

    nie zmienie skoro uzawazam posuniecie za wyrzuceniem pieniedzy w bloto. A
    jak nerwy ponosza to wstawi sie kilk aslow za duzo, natomiast co do
    odpowiedzi na "Mecenasa" post, rozwalil mnie typ, nie podpisuje sie
    nazwiskiem i komus zarzuca chec anonimowosci, czyste pisowskie rozdwojenie
    jazni.

    P.

  • 16. Data: 2008-01-10 14:11:56
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Troll pisze:

    [ciach]

    Jak nie potrzebujesz adwokata i uwazasz to za sluszne to go po prostu
    nie bierz.

    --
    pozdr
    luck

  • 17. Data: 2008-01-10 14:24:51
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fm59g7$fh4$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Troll pisze:
    >>
    > [ciach]
    >
    > Jak nie potrzebujesz adwokata i uwazasz to za sluszne to go po prostu nie
    > bierz.

    ciocia i wujek wzieli wbrew woli mamy czyli po ptakach.
    Chcialem tylko wyjasnic im ze to bezsens, i po przeczytaniu watku
    utwierdzilo mnie to w przekonaniu
    gdyz tak naprawde zadnego konkretu dotcyzacego posuniecia adwokata nie
    'uslyszalem'. Same ogolniki ktore
    w tej konkretnej sprawie niewiele dadza.

    pozdrawiam
    P.