  • 1. Data: 2004-05-04 07:01:43
    Temat: prosze o pomoc
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Zostałem skazany na rok więzienia za to ze
    jechałem dwa razy na rowerze pod wpływem alkoholu. Chciałbym sie dowiedzieć
    własnie jaka jest szansa na uniknięcie tej kary (dla mnie rażąco wysokiej),
    i czy wogle jest jakaś szansa, nie wiem, moze jakaś choroba,
    uniemożliwiająca odbycie tej kary. Ewentualnie co mozna napisać pisząc o
    odroczenie wykonania kary lub coś w tym stylu ?? I co uwzglądnia sąd w takim
    odroczeniu ??

    Proszę o pomoc, z góry serdecznie dziekuje.

  • 2. Data: 2004-05-04 14:02:56
    Temat: Re: prosze o pomoc
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    łysy wrote:
> [...]
    > choroba, uniemożliwiająca odbycie tej kary. Ewentualnie co mozna
    > napisać pisząc o odroczenie wykonania kary lub coś w tym stylu ?? I

    hmmm chyba juz raz pisałeś. To ty miałeś dwa razy po 2 promile alkoholu?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-05-04 15:44:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > hmmm chyba juz raz pisałeś. To ty miałeś dwa razy po 2 promile alkoholu?

    Tak, to ten recydywista co nie wie na czym polega odwieszenie wyroku.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-05-04 18:08:44
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    alkoholu?

    nie 2 ale prawie , a to różnica (choć w tej sytuacji nie wiem jaka)

    > Tak, to ten recydywista co nie wie na czym polega odwieszenie wyroku.

    to może mi ktoś wytłumaczy łaskawie na czym to polega ??
    a co do recydywisty to powiem ze nie czuje się taki, nie bede się tu
    wdawał w szczegóły bo mniejsza z tym......
    proszę tylko żeby mi ktoś wytłumaczył jak mam teraz tego dokonać zeby nie
    iść siedzieć na rok

  • 5. Data: 2004-05-04 21:22:35
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    łysy wrote:

    > nie 2 ale prawie , a to różnica (choć w tej sytuacji nie wiem jaka)

    > to może mi ktoś wytłumaczy łaskawie na czym to polega ??

    Bardzo chetnie. Bedę pisał wolno i wyraźnie:

    1. popełniłeś przestępstwo prowadząc pojazd pod wpływem alkoholu - art 178a
    kk
    2. Sąd uznał cię za winnego i wymierzył karę pozbawienia wolności
    3. Sąd uznał, że nie jestes takim złym człowiekiem i nie ma potrzeby od razu
    cie zamykać i warunkowo zawiesił wykonanie kary.
    4. w okresie próby (okresie zawieszenia) ponownie popełniłeś przestepstwo z
    art 178a kk i prawomocnie cię a nie skazano
    5. Sąd uznał, że skoro nie skorzystałeś z danej ci szansy na poprawę i w
    okresie próby ponownie wsiadłeś po pijaku na rower to nalezy wykonać
    orzeczony wyrok.

    > a co do recydywisty to powiem ze nie czuje się taki, nie bede się tu
    > wdawał w szczegóły bo mniejsza z tym......

    Dwukrotnie w krótkim odstępie czasu popełniłeś takie samo przestępstwo i
    dwukrotnie zostałeś prawomocnie skazany. Myslałeś, że recydywista to taki
    bandzior, który łazi z gazrurą?

    > proszę tylko żeby mi ktoś wytłumaczył jak mam teraz tego dokonać zeby
    > nie iść siedzieć na rok

    Prosić o łaskę Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej pana Aleksandra
    Kwaśniewskiego.

    Ewentualnie pisać o odroczenie wykonania kary - jeśli potrafisz udowodnić,
    że odbycie kary pociągałoby za sobą razacą szkodę dla ciebie lub najbliższej
    rodziny. Aha i jeszcze jedno, orzecznictwo jest bardzo twarde, więc jeśli
    nie potrzebujesz gwałtownie przeszczepu serca to raczej się nie zgodzą...

    A wystarczyło w okresie próby nie wsiadać po pijaku na rower....

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 6. Data: 2004-05-04 21:24:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > 5. Sąd uznał, że skoro nie skorzystałeś z danej ci szansy na poprawę i w
    > okresie próby ponownie wsiadłeś po pijaku na rower to nalezy wykonać
    > orzeczony wyrok.

    dla jasności - uznał, bo nie miał innego wyjścia

    KG

  • 7. Data: 2004-05-05 04:49:08
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Mimo wszystko mi sie wydaje ze ta kara jest za surowa, a co do okoliczności
    to teraz wiem ze dupa zbita, ale drugim razem ja na rowerze nie jechałem
    tylko go pchałem a mimo to policja stwierdziła ze oni widzieli ze jechałem,
    i co myslicie ze sąd dał wiare mi ?? chociaż miałem świadka który widział
    całe zajście ? wcale nie bo dał wiare własnie policji, wiem ze za niewiedze
    się płaci, za ten drugi raz takze dostałem kare w zawieszeniu, i myslałem ze
    to się skończyło juz, i wyobrażcie sobie jakie było moje żdziwienie kiedy
    dostałem wezwanie na kolejną rozprawe tylko tym razem sumującą te dwa
    wyroki, a dokładniej odwieszającą ten pierwszy.....

  • 8. Data: 2004-05-05 05:10:38
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    P.S.

    I niech nikt z was mi nie mówi ze nie zdażyło się komuś z was jechać rowerem
    nawet po piwie, bo w to nie uwierze.

  • 9. Data: 2004-05-05 05:41:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    łysy wrote:

    > Mimo wszystko mi sie wydaje ze ta kara jest za surowa,

    trzeba było odwoływać się

> [...]
    > i co myslicie ze sąd dał wiare mi ?? chociaż miałem świadka który widział
    > całe zajście ? wcale nie bo dał wiare własnie policji,

    jw

    KG

  • 10. Data: 2004-05-05 07:24:55
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    łysy wrote:
    > P.S.
    >
    > I niech nikt z was mi nie mówi ze nie zdażyło się komuś z was jechać
    > rowerem nawet po piwie, bo w to nie uwierze.

    po piwie raczej nie ma się 2 promili.
    a co do twojego pytania to mi się nie zdarzyło.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant