  • 21. Data: 2010-09-04 17:24:14
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/04/2010 07:12 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jakie znów wsparcie? Mam pamięć. Za PRL było napisane ,,Data ważności''
    > lub ,,Data przydatności do spożycia''

    Ale co do tego ma Balcerowicz o którym wspomniałeś?

    p. m.

  • 22. Data: 2010-09-04 17:26:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 19:15, spp pisze:
    > 20 lat minęło a Ty się nie zdołałeś przeprogramować?

    I nie zdołam prawdopodobnie nigdy. Jestem dość odporny na idiotyzmy, a
    to głupie sformułowanie jest jednym z nich. Maseł jest pewnie na tyle
    młody, że nie pamięta normalnych czasów i dlatego wyjaśniałem mu, że da
    się to zapisać inaczej i niekoniecznie obecna forma jest rozsądna.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2010-09-04 17:32:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/04/2010 07:26 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > młody, że nie pamięta normalnych czasów i dlatego wyjaśniałem mu, że da
    > się to zapisać inaczej i niekoniecznie obecna forma jest rozsądna.

    Ależ ta forma jest rozsądna. Z jednej strony czyni zadość obowiązkowi
    przekazania jaki jest termin przydatności do spożycia, z drugiej strony
    sugeruje że po tym terminie będzie jeszcze do spożycia zdatne (i często
    jest to zdatne).

    p. m.

  • 24. Data: 2010-09-04 17:34:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 19:24, mvoicem pisze:
    > Ale co do tego ma Balcerowicz o którym wspomniałeś?

    Być może personalnie nie, ale jego ekipa rozdupczyła kraj i wprowadziła
    stado idiotyzmów. A potem już poszło za ciosem i tak trwa do dzisiaj.

    Dzisiaj jakiś dziennikarzyna się dziwił, że mamy prezydenta, który ma
    bardzo mały kontakt z rzeczywistością i prawie nie wie, że żyje. Tak
    jakby kilka lat z Tuskiem nie przyzwyczaiło go do niekontaktujących
    polityków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2010-09-04 17:37:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/04/2010 07:34 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Być może personalnie nie, ale jego ekipa rozdupczyła kraj i wprowadziła
    > stado idiotyzmów. A potem już poszło za ciosem i tak trwa do dzisiaj.

    No ale jesteś pewien że ta ekipa wprowadziła stadio "idiotyzmów" typu
    "najlepiej spożyć przed"? Mi się wydawało że to przedsiębiorcy sami
    zaczęli stosować taki zwrot, bez przymusu ze strony "ekipy".

    p. m.

  • 26. Data: 2010-09-04 17:38:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 19:32, mvoicem pisze:
    > Ależ ta forma jest rozsądna.

    Tak, wiem... Po tym jak zanegowałeś SJP i znaczenie słowa ,,wymaga'',
    nie spodziewam się, żebyśmy się zgodzili językowo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-09-04 17:41:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 19:37, mvoicem pisze:
    > No ale jesteś pewien że ta ekipa wprowadziła stadio "idiotyzmów" typu
    > "najlepiej spożyć przed"? Mi się wydawało że to przedsiębiorcy sami
    > zaczęli stosować taki zwrot, bez przymusu ze strony "ekipy".

    Nie. Przymus jest:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=22
    =========
    Data ta powinna być poprzedzona określeniem:
    * "najlepiej spożyć przed: dzień, miesiąc, rok" w odniesieniu do
    produktów o trwałości nie przekraczającej 3 miesięcy, lub
    * "najlepiej spożyć przed końcem: miesiąc, rok" dla produktów o
    trwałości od 3 do 18 miesięcy lub "najlepiej spożyć przed końcem: rok"
    dla produktów, o trwałości przekraczającej 18 miesięcy.
    =========

    Nie chce mi się szukać teraz w jakiej ustawie to weszło, ale pojawiło
    się z nienackiego koło początków lat 90.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-09-04 17:45:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Być może personalnie nie, ale jego ekipa rozdupczyła kraj

    Jasne, bo przed Balcerowiczem, czyli za komuny było pieknie,
    mądrze i bogato. Takich sfrustrowanych sklerotyków jak ty
    powinno się zamknąć w skansenie i pokazywać za pieniądze.

  • 29. Data: 2010-09-04 17:56:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 19:45, Alek pisze:
    > Jasne, bo przed Balcerowiczem, czyli za komuny było pieknie,
    > mądrze i bogato.

    Tylko metoda ,,rozdupczymy to, co zostało i zrobimy z kraju pustynię i
    ruinę, żeby musieć budować od zera[1], bo jakby nie, to jeszcze by ktoś
    powiedział, że mamy majątek po złych komunistach''.

    [1] co się oczywiście nie udało i mamy co mamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-09-04 19:11:24
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Nie chce mi się szukać teraz w jakiej ustawie to weszło, ale pojawiło
    > się z nienackiego koło początków lat 90.

    I na pewno wprowadził to ówczesny minister *finansów*.
    Weź ...

    K.