  • 11. Data: 2007-01-15 16:17:51
    Temat: Re: proces - zakaz konkurencji - czy to mozna wygrać?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    . 'Bedzie jedno, dostaniesz drugie.' Po
    > ustaiu stosunku pracy, pracodawca wypłacał mi odszkodowanie w wysokości
    > 30% mojego miesiecznego uposażenia. Każdego miesiaca zwracałem to
    > odszkodowanie na konto byłego pracodawcy. Według mnie, zwracająć to
    > odszkodowanie, nie przyjmowałem go, a więc nie mogłem powstrzymać sie od
    > pracy u konkurencji gdyż ... nie miałbym z czego utrzymac rodziny i
    > siebie.
    > --
    podwyżka nie ma nic do rzeczy. pracodawca płacił Ci więcej niż musiał, Ty
    podjąłeś pracę w konkurencji więc złamałeś umowę. To że nie przyjmowałeś
    pieniędzy które otzymywałeś to także Twoja decyzja i nie wpłynie ona raczej
    na ocenę sprawy - być może wszystkie zwroty zostaną ci zaliczone na poczet
    odszkodowania jeżeli zostanie zasądzone Twojemu bylem pracodawcy.

    Jest też światełko nadziei. Twój były pracodawca będzie musiał wykazac że z
    powodu Twojej konkurencyjnej działalności poniósł straty (zabrałeś mu
    klientów, kontrakt, stracił źródło zaopatrzenia, dochodu itp) Jeżeli to
    udowodni - nie wybronisz się, jeżeli nie być może nic Cię nie dodtkie bo to
    zazwyczaj bardzo trudne do udowodnienia, niemniej jednak zdarza się (tak
    było w przyapdku gościa z firmy Koło który poszedł do Cersanitu (albo
    odwrotnie). poszkodowana firma wykazała złamanie umowy o zakanie konkurenji
    i poniesione z tego tytułu straty. Gość musial zapłacić spore odszkodowanie
    z tego co pamiętam było to ok 60 tys zł.
    --
    Jackare