  • Data: 2006-06-14 11:27:09
    Temat: problemy z prywatną uczelnią
    Od: m'kell <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,
    mam pytanie dotyczące problematycznej sytuacji. Na początku roku
    akademickiego rozpocząłem naukę na prywatnej uczelni. Z przyczyn
    osobistych niestety, albo i stety, po 3 dniach uczęszczania na zajęcia
    byłem zmuszony zrezygnować z uczelni. Uczelnia rozlicza się ze
    studentami w wymiarze miesięcznym (za rozpoczęty miesiąc nauki). Podczas
    tych 3 dni "nauki" odbyły się właściwie tylko zajęcia organizacyjne i
    przyznam, że nie miały one wiele wspólnego ze zdobywaniem wiedzy.
    Złożyłem zatem do "dziekanatu" podanie z prośba o wykreślenie z listy
    studentów oraz umorzenie, lub wyrównanie czesnego. Pani w dziekanacie
    oznajmiła, że pismo zostanie rozpatrzone. Szczęśliwy byłem, aż do
    dzisiaj kiedy to dostałem (po 9 miesiącach!!!) od uczelni pismo, iż suma
    ta jest w dalszym ciągu zaległa, dodatkowo doliczono do niej 30% odsetek
    (nie za bardzo rozumiem na jakiej podstawie i jaki jest ich wymiar?)
    oraz uprzedzono mnie, że w przypadku gdy pieniądze nie zostaną zapłacone
    sprawa zostanie skierowana do sądu.. I tu pojawia się moje pytanie: czy
    praktyki uczelni są zgodne z prawem? Czy zgodne z prawem jest to, że nie
    otrzymałem odpowiedzi na złożone podanie? Warto dodać, że po podpisaniu
    umowy o kształcenie zmieniła się kwota czesnego, co prawda na mniejsze
    (??), ale umowa zastrzegała możliwość przerwania zobowiązań pomiędzy
    stronami z powodu zmian w wielkości kosztów kształcenia.

    Proszę Was o poradę, czy warto coś więcej walczyć w tej sprawie? Czy
    rozsądniej pokornie zapłacić? Przyznam, że prawie 500 zł za 3 dni zajęć
    organizacyjnych i oglądanie "burdelu" to dla mnie troche dużo..

    Z góry dziękuje za każda odpowiedź
    Michał