  • 11. Data: 2008-06-13 12:34:36
    Temat: Re: problem z wynajmujacym
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    news:g2tb3n$sks$2@news.onet.pl...

    > Zatem od końca: kradzież to nie jest, wyłudzenie jako termin w prawie
    > karnym nie funkcjonuje (może poza wyłudzeniem przejazdu, czyli jazdą na
    > gapę), a oszustwo... trzeba by udowodnić, że specjalnie wynajął i miał
    > zamiar nie płacić. Mało realne.

    bardzo realne i często spotykane.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 12. Data: 2008-06-13 12:35:54
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g2tf6q$4jo$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał
    >
    > niepłacenie to sprawa cywilna, a nie karna. Jakbyś potrawił udowdnić, że
    > od razu zamierzał oszukiwać i nie płacić oraz w zwiazku z tym wprowadzał w
    > bląd itp. to może jeszcze, ale tak to daj sobie spokój.

    wcale nie musiał od początku mieć taki zamiar.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 13. Data: 2008-06-13 12:38:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał
    > wcale nie musiał od początku mieć taki zamiar.

    no nie musiał. Lecz samo zaprzestanie płacenia, to za mało, by mówić o
    przestępstwie.

  • 14. Data: 2008-06-13 13:10:49
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g2tpng$81p$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał
    >
    > no nie musiał. Lecz samo zaprzestanie płacenia, to za mało, by mówić o
    > przestępstwie.

    w momencie zaprzestania płacenia, powinien ten wynajmujący jakoś sprawę
    rozwiązać...
    Jeśli mimo świadomości, że nie jest w stanie płacić nadal wynajmował i mamił
    jakimś pospisywaniem czegoś w rodzaju ugody, że spłaci a mimo to nie płacił
    to zachodzi jednak prawdopodobieństwo, że miał już zamiar NIE płacić. Do
    sądu należy ustalenie momentu, w którym on powziął zamiar niepłacenia i
    mamy przestępstwo.
    Z praktyki znam takie sprawy, więc jak będziecie się upierać to normalnie
    chyba wyroki poskanuje ;)

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 15. Data: 2008-06-13 14:06:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:g2s5ov$bto$7@inews.gazeta.pl...

    > oszustwa, wyludzenia, kradzierzy, wybierz sobie :)

    najbardziej podoba ni się kradzieRZ.

  • 16. Data: 2008-06-13 22:45:42
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    byla umowa, pozniej pisalismy ze splaci sie do dnia (termin podany) nie
    splacil, znowu pismo ze nie splacil sie i splaci w ratach i znowu sie nie
    splacil i tylko pismo za pismem....
    dodatkowo probowal moje mieszkanie wynajac komus (podnajac), wzial zaliczke
    zeby mnie splacic czesciowo tamten kolo zglosil go na policje policja go
    udupila, napisal oswiadczenie ze kase tamtemu odda.....
    same dlugi ma.....
    szkoda mi go

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g2tf3h$4jn$1@z-news.pwr.wroc.pl...

  • 17. Data: 2008-06-13 23:57:13
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczke zeby mnie splacic czesciowo tamten kolo zglosil go na policje
    > policja go udupila, napisal oswiadczenie ze kase tamtemu odda.....

    Więc jednak typowa sprawa dla prokuratury. Znam identyczny przypadek z
    wyrokiem 1,5 roku w zawieszeniu na 3 lata i w ciągu 2 lat ma spłacić
    zadłużenie. Jak nie spłaci to wyrok odwieszony, więc ma bata nad sobą. Nie
    masz co się litować, może jak prokurator go przesłucha (zakładając, że jest
    niekarany) to zrobi wszystko aby spłacić Cię szybko i sprawę może zakończyć
    bez wyroku.

    Mieszkając w mieszkaniu, za które jak jest świadom NIE MOŻE zapłacić,
    przecież nie ma z czego a dalej kombinuje z oświadzceniami - popełnia
    przestępstwo z art. 286§1.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 18. Data: 2008-06-15 17:55:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > byla umowa, pozniej pisalismy ze splaci sie do dnia (termin podany) nie
    > splacil, znowu pismo ze nie splacil sie i splaci w ratach i znowu sie nie
    > splacil i tylko pismo za pismem....

    Czy ten koleś pisał pismo do was, bo za cholerę z tego zdania nie mogę na
    100% wywnioskować?

    > dodatkowo probowal moje mieszkanie wynajac komus (podnajac), wzial
    > zaliczke zeby mnie splacic czesciowo tamten kolo zglosil go na policje
    > policja go udupila, napisal oswiadczenie ze kase tamtemu odda.....

    Tamtego gościa to faktycznie próbował oszukać jak mu bajek nawciskał, a bez
    zgody chciał wynając.

    P.S.
    Używaj czegoś takiego jak kropoka, gdy kończysz zdanie, bo za nic nie
    wiadomo, gdzie kończysz.
    Pisząc tak jak dotychczas jestes częściowo niezrozumiały.
    " zeby mnie splacic czesciowo tamten kolo zglosil go na policje policja go "
    Z tego zdania wynika, że tamten kolo zgłosił go na policje, bo miał zamiar
    ciebie spłacić", a chyba nie o to chodziło.