  • 1. Data: 2006-11-04 09:30:28
    Temat: problem
    Od: "prawo" <p...@p...pl>

    Witam!

    Chciałem się Was zapytać o taką kwestię.
    Załóżmy, że mam stronę internetową.
    Publikuje na niej artykuły o jakiejś tematyce.

    I teraz pytanie, czy przepisywanie artykułów z innych portali internetowych,
    na własną stronę www,
    podając oczywiście skąd pochodzi, czyli źródło, jest ok czy nie?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-11-04 11:24:02
    Temat: Re: problem
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 4 Nov 2006 10:30:28 +0100, prawo napisał(a):

    > I teraz pytanie, czy przepisywanie artykułów z innych portali internetowych,
    > na własną stronę www,
    > podając oczywiście skąd pochodzi, czyli źródło, jest ok czy nie?

    Generalnie nie jest ok.

    Google: Prawo Autorskie

    Poza tym powielanie innych artykułów tylko zaśmieca internet
    i świadczy o nieudolności i głupocie tego kto potrafi
    tylko powielać.

    Henry

  • 3. Data: 2006-11-04 14:55:49
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    Ustawa o prawie autorskim
    Art. 25. 1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i
    telewizji:
    1) już rozpowszechnione:
    a)sprawozdania o aktualnych wydarzeniach,
    b)aktualne artykuły na tematy polityczne, gospodarcze lub religijne, chyba
    że zostało wyraźnie zastrzeżone, że ich dalsze rozpowszechnianie jest
    zabronione,
    c) aktualne wypowiedzi i fotografie reporterskie,
    2) krótkie wyciągi ze sprawozdań i artykułów, o których mowa w pkt 1 lit. a)
    i b),
    3) przeglądy publikacji i utworów rozpowszechnionych,
    4) mowy wygłoszone na publicznych zebraniach i rozprawach; nie upoważnia to
    jednak do publikacji zbiorów mów jednej osoby,
    5) krótkie streszczenia rozpowszechnionych utworów.
    2. Za korzystanie z utworów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b) i c),
    twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia.
    3. Rozpowszechnianie utworów na podstawie ust. 1 jest dozwolone zarówno w
    oryginale, jak i w tłumaczeniu.
    Moim zdaniem ma to także zastosowanie do utworów publikowanych w Internecie

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem

  • 4. Data: 2006-11-07 19:59:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1n4lts5r8m1yp$.1hx4z4jq2zhsr.dlg@40tude.net Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Poza tym powielanie innych artykułów tylko zaśmieca internet
    > i świadczy o nieudolności i głupocie tego kto potrafi
    > tylko powielać.
    Się bym nie zgodził. Właśnie usiłowałeś zaprzeczyć sensowi istnienia
    antologii, kompendiów itp. opracowań.
    Zebranie, selekcja, przegląd porównawczy materiałów o różnych źródłach
    pochodzenia także może stanowić przejaw działalności twórczej, której
    przydatnym efektem jest przekrojowy ogląd zagadnienia.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-11-08 10:03:55
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 7 Nov 2006 20:59:27 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > pochodzenia także może stanowić przejaw działalności twórczej, której
    > przydatnym efektem jest przekrojowy ogląd zagadnienia.

    Z tym się zgadzam. Tylko że jak próbuję czegoś poszukać w internecie
    to coraz częściej trudniej mi znaleźć wartościowe strony -
    dziś każdy kto ma komputer to jest webmasterem i chce mieć własną
    stronę. Tylko łatwiej się nauczyć html'a i css niż wymyślić wartościową
    treść tej strony. Kilka lat temu pomyślałem sobie że skończyła się
    era księgarń - kto dziś będzie kupował ksiażki skoro wszystko jest
    w sieci. No i nic z tego - nadal wolę kupić książkę niż czytać
    głupoty z głębin internetu ;-) Tak sobie narzekam z okazji jesieni ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry