  • 1. Data: 2003-07-22 16:35:28
    Temat: prawo własności gruntu pod budynkiem spółdzielczym
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,
    mam takie wcale niemałe pytanko: chciałem kupić sobie mieszkanie
    spółdzielczo-własnościowe i zrobiłem już wstępne rozeznanie w temacie
    własności gruntów itp.
    Okazało się, że sprawa jest niejasna, społdzielnia obecnie wydzierżawia
    grunt od gminy (jest to budynek przy Miklaszewskiego w Wawie) i nie może
    zostać sporządzona księga wieczysta dla gruntu, lecz jedynie dla lokalu. Na
    wyjaśnienie tych tematów spółdzielnia czy gmina ma podobno czas do
    października 2003 roku.
    I teraz stoję przed dylematem - brać kredyt czy nie?
    Co może się stać, jeżeli np. zgłosi się właściciel gruntów? Odzyskać je wraz
    z budynkiem? I co wtedy? Może podnieść czynsz lokatorom? Powiedzmy, że
    istnieje KW dla lokalu - czy to mnie w jakiś sposób chroni?
    Podobno większość niejasnych spraw w tamtych okolicach kończy się pomyślnie
    (tzn. nie zjawia się tajemniczy właściciel), ale interesuje mnie jaki może
    być najgorszy scenariusz wypadków?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Zbiggy.