  • 1. Data: 2004-06-07 11:47:37
    Temat: prawo spadkowe
    Od: "tomek j" <t...@w...pl>

    Witam,

    Generalnie nie wiem o jakie dokladnie przepisy sie moj problem ociera ale
    prosze o podpowiedz. Sytuacja jest nastepujaca.
    Jest dom ktory nalezal do dziadka.
    Zostal sporzadzony testament i dom zostal przepisany po rowno na corke i na
    wnuczke w 50%.
    Corka nie zyje.
    Dziadek ma sluzebnosc wieczysta pomieszczenia na parterze.

    Moje pytanie
    Czy moze jakos (dziadek) zmienic ustanowione prawa w stosunku do wnuczki?
    Czy jest jakas furtka dla dziadka zeby mogl odebrac wlasnosc wnuczki?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-06-07 13:08:23
    Temat: Re: prawo spadkowe
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tomek j pisze:

> [...]
    > Jest dom ktory nalezal do dziadka.
    > Zostal sporzadzony testament i dom zostal przepisany po rowno na corke i

    No to testament czy "przepisanie" (darowizna)

    > Corka nie zyje.
    > Dziadek ma sluzebnosc wieczysta pomieszczenia na parterze.
    >
    > Moje pytanie
    > Czy moze jakos (dziadek) zmienic ustanowione prawa w stosunku do wnuczki?

    Tak...
    Dziadek moze cofnac darowizne jesli wnoczka okaze sie niegodna...

    Testament moze zmienic W KAZDEJ CHWILI bez podania przyczyn..

    > Czy jest jakas furtka dla dziadka zeby mogl odebrac wlasnosc wnuczki?

    Tak..
    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-07 13:55:31
    Od: "tomek j" <t...@w...pl>

    > No to testament czy "przepisanie" (darowizna)

    to jest przepisanie
    wnuczka jest obecnie w posiadaniu praw do tego domu wraz z ziemia
    dziadek mieszka w pomieszczeniach na parterze - sluzebnosc wieczysta dla
    pomieszczen na parterze, piwnicy i garazu
    jak wyglada zatem sprawa wspolnej klatki schodowej wewnatrz budynku?

    wnuczki?

    >Tak...
    >Dziadek moze cofnac darowizne jesli wnoczka okaze sie niegodna...

    Co to znaczy niegodna. Jak wyglada taka procedura. Jakie moga byc podstawy
    takiego cofniecia?

    Prosze o rozwiniecie tematu.

    Pozdraiwam
    Tomek

  • 4. Data: 2004-06-08 07:57:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, tomek j wrote:
    [...]
    >+ > > Zostal sporzadzony testament
    [...]
    >+ to jest przepisanie

    ...no i to jest sprzeczność.
    [...]
    >+ > Testament moze zmienic W KAZDEJ CHWILI bez podania przyczyn..
    [...]
    >+ > Boguslaw
    >+
    >+ Prosze o rozwiniecie tematu.

    A co tu "rozwijać" ?
    Testament można zmienić i już. Piszę się nowy, jako że data jest
    późniejsza to stary automatycznie przestaje być ważny we wszystkich
    punktach które są sprzeczne z nowym (bo może być tak że w starym
    rozporządzono jakąś częscią majątku - a w nowym INNĄ częścią - no to
    oczywiście rozporządzenie niesprzeczne nie jest uchylane).
    Z tego co piszesz to prawdopodobnie NIE chodzi o testament tylko
    jakąś darowiznę z umową dożywocia albo innym wynalazkiem - tylko
    skąd MY mamy wiedzieć co jest w umowie ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (bynajmniej nie prawnik)

  • 5. Data: 2004-06-09 13:29:47
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy moze jakos (dziadek) zmienic ustanowione prawa w stosunku do wnuczki?
    > Czy jest jakas furtka dla dziadka zeby mogl odebrac wlasnosc wnuczki?

    Wystarczy ze odwola testament. potem moze juz nic nie robic - wtedy po jego
    smierci dziedziczenie nastapi na zasadach ustanowionych w kc (dziedziczenie
    ustawowe). Moze tez sporzadzic nowy testament.