  • 1. Data: 2002-09-30 18:28:31
    Temat: prawo pracy - czas pracy - pytanie ?
    Od: "Roger" <r...@a...net.pl>

    będąc zatrudnionym na umowę o pracę przy 40 godzinnym tygodniu pracy mam
    stanowisko na którym również pracuję w soboty. W związku poszerzeniem
    zakresu działalności firmy (nowa branża) będę prawdopodobnie pracować
    również w niedzielę.

    Czy wychowując dziecko w wieku 2 lat muszę wyrazić zgodę na pracę w wolne
    soboty i dodatkowo w niedzielę ?
    Czy soboty są traktowane jako normalne dni i uśredniane do 3 misięcznego
    okresu rozlicznieowego ?
    W jaki sposób powinien być rozliczny czas za prace w soboty ? wolny dzień
    bezpośrednio następujący tygodniu czy dowolny ?

    Które SS o tym mówią

    Dzięki za pomoc i interpretację
    "roger"

  • 2. Data: 2002-09-30 19:32:50
    Temat: Re: prawo pracy - czas pracy - pytanie ?
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>

    40 godzin i nieistotne czy piatek czy swiatek

    z powazaniem:
    Lukasz

  • 3. Data: 2002-09-30 20:11:33
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    "wolne soboty" - ten termin już nie istnieje.
    W okresie rozliczeniowym masz mieć tyle wolnych dni ile jest w nim
    niedziel i świąt i tygodni.
    Pracownicy mają pięciodniowy tydzień pracy. Jeżeli w tygodniu jest święto
    to nie zastępuje ono dnia wolnego wynikającego z 5-dniowego tygodnia - czas
    pracy jest w tym miesiącu (i okresie rozliczeniowym) odpowiednio krótszy.
    Natomiast nie wiem czy Twoja branża w ogóle może pracować w niedzielę. To
    wcale nie jest oczywiste.
    Najlepiej zadzwoń do lokalnej PIP. Oni dają porady za darmo.
    Zamiast walczyć sam wyręcz się IP.