  • 1. Data: 2003-05-30 15:48:00
    Temat: prawo pracy
    Od: m...@o...pl

    Witam wszystkich.
    Mam maly problem i bardzo prosilbym o porade - postaram sie opisac zaistniala
    sytuacje. Wg. prawa pracy po trzech przepracowanych latach u pracodawcy
    nalezy sie pracownikowi trzy miesieczna odprawa. Ale powiedzmy ze pracownik
    rozpoczal prace 10 lutego i mijaja 3 lata. No prawie trzy. Powiedzmy ze dzis
    jest 8 lutego i pracownik dostaje wymowienie. Wymowienie zaczyna obowiazywac
    dopiero z koncem lutego ( a moze sie myle?? ). Tak wiec czy w takiej sytuacji
    pracownikowi nalezy sie trzy miesieczne wymowienie czy tylko miesieczne?
    Bardzo dziekuje za ewentualna pomoc.

  • 2. Data: 2003-05-30 16:17:44
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sytuacji
    > pracownikowi nalezy sie trzy miesieczne wymowienie czy tylko miesieczne?

    Umowa na czas nieokreslony - wypowiedzenie wręczone 8 lutego ze skutkiem na
    koniec miesiąca kalendarzowego (trzeciego) - biegnie od marca, czyli koniec
    pracy z dniem 31.05. W swiadectwie pracy powinno byc napisane zatrudniony od
    10.02.2000 do 31.05.2003

  • 3. Data: 2003-05-30 16:27:06
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > pracy z dniem 31.05. W swiadectwie pracy powinno byc napisane zatrudniony od

    Tak wiec jesli dobrze zinterpretowalem Twoja odpowiedz pracownikowi mimo
    brakujacych dwoch dni do "3 lecia" nalezy sie jedynie miesieczna odprawa? To
    niedobrze :((

  • 4. Data: 2003-05-30 16:35:00
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > brakujacych dwoch dni do "3 lecia" nalezy sie jedynie miesieczna odprawa? To

    Aa sory, chyba slepy jestem bo pomieszaly mi sie daty w Twojej odpowiedzi. Tak
    wiec wynika z tego ze jednak trzy miesieczna odprawa.
    Dzieki za odpowiedz i sorry za pomylke.

  • 5. Data: 2003-05-30 19:05:34
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

    nalezy sie pracownikowi trzy miesieczna odprawa

    ????
    Chyba jednak nie !!!
    Trzymiesięczna odprawa , wg ustawy z 28 12 1989 , należy sie pracownikowi
    który przepracował łącznie 20 lat ( może być u różnych pracodawców).
    2-miesięczna odprawa jest dla okresu pracy od 10 do 20 lat. Dla pracownika
    który przpracował mniej niż 10 lat nalezy się odprawa 1-miesięczna.

    Nawiasem mówiąc, z dniem 01 lipca ten przepis się zmieni : 3 miesięczna
    odprawa będzie dla okresu 8 lat u tego samego pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki

  • 6. Data: 2003-05-30 20:41:08
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jacek Baraniecki wrote:
> [...]
    > 2-miesięczna odprawa jest dla okresu pracy od 10 do 20 lat. Dla pracownika
    > który przpracował mniej niż 10 lat nalezy się odprawa 1-miesięczna.

    Coś mi się zdaje że pytania, a już na pewno odpowiedzi dotyczyły
    wypowiedzenia i nikt nie interesował się odprawą :)

    KG

  • 7. Data: 2003-05-31 07:46:27
    Temat: Odp: prawo pracy
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Coś mi się zdaje że pytania, a już na pewno odpowiedzi dotyczyły
    > wypowiedzenia i nikt nie interesował się odprawą :)

    Ja tam, mowiac szczerze, nie mam pojecia o co chodzilo. Ale skoro pytajacy
    jest zadowolony...

    :-)

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2003-05-31 08:19:45
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Ja tam, mowiac szczerze, nie mam pojecia o co chodzilo. Ale skoro pytajacy

    Pytanie dotyczylo nie tyle odprawy co samego okresu wypowiedzenia. Odprawa z
    tego co wiem jest 1-dno miesieczna ( chociaz od lipca ma sie to zmienic - po
    przepracowaniu powyrzej 2 lat u KONKRETNEGO pracodawcy bedzie to odowiednik
    dwoch pensji ). Chyba niepotrzebnie uzylem slowa "odprawa" i to troche
    namieszalo :)