  • 1. Data: 2006-04-25 17:14:24
    Temat: prawo ochrony wizerunku a imie + karykatura w produkcie firmy
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Pytanie proste. Jezeli zrobie autorski filmik animowany z niezbyt wierna,
    acz rozpoznawalna, podobizna Bogusia Lindy i zaczne sprzedawac go pod
    tytulem "Boguś w akcji", nigdzie nie wspominajac ze chodzi o Boguslawa
    Linde, to czy prawo do ochrony wizerunku bedzie obowiazywalo?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-04-25 17:55:33
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tytulem "Boguś w akcji", nigdzie nie wspominajac ze chodzi o Boguslawa
    > Linde, to czy prawo do ochrony wizerunku bedzie obowiazywalo?

    Prawnikiem co prawda nie jestem, ale wydaje mi sie ze nie, Linda czy kazdy
    inny aktor (jak i piosenkarz, dziennikarz telewizyjny etc.) jest osoba
    publiczna, i prawo do ochrony wizerunku go nie obowiazuje. Natomiast jak
    przegniesz (nie wiem, bedzie Linda na golasa, czy cos takiego) to mozesz
    (teoretycznie) miec problemy z tytulu naruszenia dobrego imienia czy czegos
    w tym rodzaju, ale to Polska wiec watpie zeby ktokolwiek sie w cos takiego
    bawil ;)

    --
    j.

  • 3. Data: 2006-04-25 19:05:47
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > (teoretycznie) miec problemy z tytulu naruszenia dobrego imienia czy
    > czegos w tym rodzaju, ale to Polska wiec watpie zeby ktokolwiek sie w cos

    Moze nie zrozumiales. Chcialbym sprzedawac taka serie animowanych kreskowek,
    ktore w ewidentny sposob nawiazywac beda do wizerunku Boguslawa Lindy i beda
    go karykaturyzowac, zas samo jego nazwisko nie bedzie nigdzie wspomniane -
    wystepowac bedzie jedynie pod IMIENIEM. Nie mam zamiaru robic niczego, co by
    naruszalo jego dobre imie - ot takie sympatyczne i lekkie zarty, z ktorych
    pewnie sam sie serdecznie usmieje :-) Chodzi mi o konkretna sytuacje
    czerpania zyskow (sprzedaz filmikow) z robienia czegos, co ludzie beda
    kojarzyc z Bogusiem O Konkretnym Wygladzie ;-) Czyli - wykorzystac wizerunek
    Boguslawa Lindy tak, zeby go jednoczesnie NIE wykorzystac... Czy w tey
    sytuacyi Boguslaw Linda moglby dochodzic odszkodowan z tytulu bezprawnego
    wykorzystania jego ... hmmm.... narysowanej przeze mnie podobizny + imienia
    "Boguś"? ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-04-25 20:54:26
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Powiem szczerze - Jego akurat bym na Twoim miejscu nie tykał - ZTCW ma
    dobrych prawników i kilka spraw (związanych z reklamą i naruszaniem dóbr
    osobistych) już wygrał ;-)

    --
    "Niebo człowiek widzi, las może przepatrzeć, ale prawdziwej rzeki nigdy się
    nie przejrzy. Do prawdziwej rzeki zagląda się jedynie wędką." Ota Pavel

  • 5. Data: 2006-04-25 22:12:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Powiem szczerze - Jego akurat bym na Twoim miejscu nie tykał - ZTCW ma
    > dobrych prawników i kilka spraw (związanych z reklamą i naruszaniem dóbr
    > osobistych) już wygrał ;-)

    Oj tak, wiem wiem. Mowie przykladowo.

  • 6. Data: 2006-04-26 06:41:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie....