  • Data: 2007-07-20 11:18:50
    Temat: prawo autorskie a publikacje "hitlerowskie"
    Od: "marek" <m...@b...gm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Poprosilem pewna biblioteke o kopie pewnych niemieckich dokumentow
    (broszura) wydana w 1944 roku, przez organ niemieckiego rzadu, po czym
    otrzymalem odpowiedz, ze moga mi zrobic, ale tylko 5% tekstu ze wzgledu na
    "prawo autorskie".
    Fakt, biblioteka nie w Polsce, tylko w Wlk Brytanii, ale przy okazji ciekaw
    jestem, czy istnieje jakikolwiek przepis w Polsce, ktory odnosil by sie do
    publikacji (nie chodzi o proze, ale wlasnie o publikacje) rzadowe wydane w
    hitlerowskich Niemczech? (kopia potrzebna do celow wybitnie niekomercyjnych,
    nie mam czasu sleczec nad ponad 100 stronicowym dokumentem, a nie mam tez
    pamieci fotograficznej. N.b. uzywanie cyfrowek jest zabronione i -
    egzekwowane (bramki).
    Pamietam, ze kilka lat temu dosc glosna byla sprawa sprzedazy "dziela"
    niejakiego Adolfa H. przez firme prywatna, o ile pamietam, sad przyznal
    wtedy prawa autorskie Bawarii, aby zablokowac wykorzystanie "komercyjne".

    A moze ktos wie, jak sie ma ta kwestia do prawa autorskiego w Niemczech? Czy
    prawa automatycznie (domyslam sie, ze bez entuzjazmu, ale jednak) przeszly
    na rzad federalny, itd? Czy to samo dotyczy Polski? Tzn czy jesli
    instytucja, ktora wydala informator x w roku 1938 przestala istniec, to
    automatycznie jej prawa autorskie przechodza na "Polske" - czyli na kogo?

    marek