  • 31. Data: 2008-04-28 10:55:45
    Temat: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 28 Apr 2008 12:36:31 +0200, mapek napisał(a):

    > No właśnie. I oni to wykorzystują.

    To normalne, że się wykorzystuje sądy to załatwiania takich spraw. Mają
    przyjść z bejzbolem?

    > Ale to jest masowe. Jakbyś wyłudził ode mnie złotówkę to było by to
    > wykrzoczenie. Ale jak byś to zrobił milionom to byś beknął, mimo, że
    > jednostkowo to niewielka kwota.

    Jakie wyłudzenie??

    > Kwota powinna odpowiadać wartości mapki i tyle. Od karania jest zapis w
    > prawie autorskim o 2-u, lub 3-krotym zadośćuczynieniu.

    Ale to jest przepis dla sądu, nie dla stron.

    > Zawyżanie jej
    > jest wg mnie przestępstwem popełnianym w celu osiągnięcia korzyści
    > majątkowej.

    Nie, nie jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 32. Data: 2008-04-28 21:11:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, Any User wrote:

    > Bez jaj. Jak ktoś naruszył prawo, to niech buli.

    Kiedy wyroki w innych sprawach, również dotyczących PA, tak NIE
    wyglądają. Konkretnie któryś grupowicz tu lub na .foto.* opisywał
    proces, w którym dopłacił do adwokata osoby naruszającej PA.
    Sąd uznał "na podstawie cen rynkowych" żądanie za wygórowane, przyznał
    mu rację (w kilku procentach) i podzielił koszty (kilka procent dla
    mającego rację, resztę płaci on, rownież pozwanemu :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-04-28 21:16:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, Marcin Debowski wrote:

    > Co to znaczy "znamiona właściciela"? Zajmujesz się tworzeniem stron a nie
    > masz bladego pojęcia, że takie coś może być chronione prawem autorskim?

    Jesteś pewien, że mapa jest chroniona PA a nie przepisami o ochronie
    baz danych?
    Znaczy że element *autorski*, nie stanowiący obiektywnie mierzalnego
    odwzorowania rzeczywistości, przesądza tu o ochronie?
    Dla mnie... dziwne.
    Jak na mój rozum, domaganie się ochrony "koloru mapy dobranego pod kolor
    rzek" ;) może być trudne. Za to ochrona "wartości zebranych danych,
    wymagających sporego nakładu pracy" wydaje się być oczywista.
    Tyle że to drugie nie ma związku z PA!

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2008-04-28 23:04:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.04.2008 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > On Mon, 28 Apr 2008, Marcin Debowski wrote:
    > Jesteś pewien, że mapa jest chroniona PA a nie przepisami o ochronie
    > baz danych?

    Jest chroniona o ile zawiera elementy bądź cechy które czynią ja utworem w
    myśl definicja z PA. Po prostu ten temat był tyle razy tu dyskutowany
    (także w kontekście opisanych praktyk ścigającej firmy), że chyba nikt
    ponownie nie poczynił tego zastrzeżenia.

> [...]
    > rzek" ;) może być trudne. Za to ochrona "wartości zebranych danych,
    > wymagających sporego nakładu pracy" wydaje się być oczywista.

    Ikonki elementów mapy, czcionka, pewnie w jednostkowych przypadkach styl
    obrysowywania elementów (ramka, drogi, etc), dobór całości takich
    elementów w pewien indywidualny stylowo układ...takie rzeczy :)

    MZ w kontekscie bazodanowym jest gorzej bo to pewnie nieistotna ilość
    danych.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2008-04-28 23:14:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > mu rację (w kilku procentach) i podzielił koszty (kilka procent dla
    > mającego rację, resztę płaci on, rownież pozwanemu :>)

    Wydaje mi się, że kiedyś sugerowałem taki obrót sprawy przy jawnym
    pieniaczeniu się powoda (pozwanie przy jakimś minimalnym uchybieniu PA)
    ale może ktoś i dał potem konkretny przykład. W tym przypadku to chyba
    jednak nie będzie pieniaczenie. Wysokość kwoty sąd może i zakwestionuje
    ale nie widzę powodu dla którego firma miałaby tu wyjść jak zabłocki na
    mydle.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2008-04-29 06:46:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 28 Apr 2008 23:11:08 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Kiedy wyroki w innych sprawach, również dotyczących PA, tak NIE
    > wyglądają. Konkretnie któryś grupowicz tu lub na .foto.* opisywał
    > proces, w którym dopłacił do adwokata osoby naruszającej PA.

    Pytanie czy producent mapy pójdzie do sądu po kwotę wskazaną w żądaniu
    dobrowolnego spełnienia świadczenia ;-)

  • 37. Data: 2008-04-29 06:52:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 29 Apr 2008 07:14:14 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > jednak nie będzie pieniaczenie. Wysokość kwoty sąd może i zakwestionuje
    > ale nie widzę powodu dla którego firma miałaby tu wyjść jak zabłocki na

    Jeśli zażądasz odszkodowania w kwocie X, a sąd zasądzi X/10, to jest tak
    jakbyś przegrał w 9/10. I od różnicy płacisz koszty.

  • 38. Data: 2008-04-29 07:32:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.04.2008 Olgierd <n...@r...org> napisał/a:
    > Jeśli zażądasz odszkodowania w kwocie X, a sąd zasądzi X/10, to jest tak
    > jakbyś przegrał w 9/10. I od różnicy płacisz koszty.

    Ale te koszty nie są równe 9/10 a sąd nie musi ich zasądzić od powoda.
    Mylę się?

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2008-04-29 08:10:45
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 29, 1:04 am, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Ikonki elementów mapy, czcionka, pewnie w jednostkowych przypadkach styl
    > obrysowywania elementów (ramka, drogi, etc), dobór całości takich
    > elementów w pewien indywidualny stylowo układ...takie rzeczy :)

    Nawet jeśli przyjmiemy, że to ma charakter indywidualny, to trudno mi
    uwierzyć, że jest to działalność twórcza.

  • 40. Data: 2008-04-29 08:13:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 29 Apr 2008 15:32:22 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale te koszty nie są równe 9/10 a sąd nie musi ich zasądzić od powoda.
    > Mylę się?

    Troszkę się mylisz:

    Art. 100 kpc W razie częściowego tylko uwzględnienia żądań koszty będą
    wzajemnie zniesione lub stosunkowo rozdzielone. Sąd może jednak włożyć na
    jedną ze stron obowiązek zwrotu wszystkich kosztów, jeżeli jej przeciwnik
    uległ tylko co do nieznacznej części swego żądania albo gdy określenie
    należnej mu sumy zależało od wzajemnego obrachunku lub oceny sądu.

    Zatem idąc do sądu z żądaniem z kosmosu trzeba się liczyć ze skutkami
    takiego działania.