  • 11. Data: 2008-03-12 10:23:49
    Temat: Re: prawa autorskie do zdjęcia
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czytaj uważniej - zwłaszcza jeśli się chwalisz pracą w gazecie
    > regionalnej :)
    > Przedpisca pytał o to, czy może opublikować zrobione przez siebie
    > zdjęcie cudzego obrazu wiszącego na wystawie bez zgody autora tego
    > obrazu. W opisanej sytuacji może, o ile na zjęciu będzie obraz na
    > wystawie, a nie sam obraz.

    UPS, rzeczywiście czytałem nieuważnie.

    Swoje fotografie oczywiście można umieszczać :-)

    Pozdraiwam

    Jacek

    PS. Sorki za zamotanie, obiecuję poprawę.

  • 12. Data: 2008-03-12 10:33:18
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 12 Mar 2008 11:17:58 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Zgoda - ale skąd wiesz, że będzie brak?

    Albowiem jak słyszę reprodukcja to zwykle myślę "brak".
    Co innego jeśli będzie to po prostu reportaż z wystawy - wówczas i owszem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 13. Data: 2008-03-12 18:45:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [...]

    > Poza tym zwróć uwagę, że wątkodawca pytał o zdjęcie własnoręcznie
    > wykonane, a nie o zdjęcie, które zrobił ktoś inny.

    Zauważ, że podpisać zawsze się można. Na tej zasadzie np. ja
    podpisuję się pod swoimi wypowiedziami, mimo że większość z tych
    wypowiedzi nie stanowi utworu w rozumieniu prawa autorskiego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2008-03-12 18:51:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Agent 0700" <k...@w...pl> writes:

    [...]

    > Swoje fotografie oczywiście można umieszczać :-)

    Nie zawsze. Pytanie dotyczyło fotografii będących reprodukcjami.
    Olgierd przytoczył przepisy, zgodnie z którymi takie fotografie można
    publikować bez konieczności uzyskania zgody autora reprodukowanego
    utworu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl