    From: "gobo" <gobo007@USUN_TO.kki.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: praca za granica a podatek
    Date: Sat, 2 Apr 2005 00:42:20 +0200

    Witam
    Jestem mieszkancem nadgranicznego Zgorzelca. Od 1.05 zaczynam prace w
    Goerlitz (na razie mam umowe na rok).
    Tak wiec codziennie bede dochodzil z Polski do pracy w Niemczech. Jak
    w tym momencie wyglada sprawa z podatkami? Pozwolenia na prace sa w
    drodze, jak do tej pory podpisac musialem tylko papier,ze codziennie
    bede wracal do domu (po co???).
    Pierwsze 3 miesiace tego roku przepracowalem w Polsce, tak samo bedzie
    z kwietniem - pracuje jeszcze do jego konca w Polsce a na nastepny
    dzien przechodze do pracy w DE.
    Czy bede placil podatki w DE czy Polsce? Jak i z kim mam sie
    rozliczac? Czy bede objety zasada unikania podwojnego opodatkowania?
    Czy bede musial placic roznice w podatku pomiedzy Polska a Niemcami?
    Co sie dzieje z moim ubezpieczeniem zdrowotnym? Wiem,ze pracownicy
    przygraniczni to szczegolna grupa ludzi... czy bede mial ubezpieczenie
    i polskie i niemieckie? Jakie dokumenty musze przedstawic w US w
    Polsce a jakie w NFZ?
    Pozdrawiam
    Piotr