  • From: "Marcin Zzzz" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pr
    Date: Fri, 7 Jun 2002 17:32:08 +0200

    Witam!
    Oto przypadek z mojej pracy i powiem szczerze nie wiem co doradzić
    klientowi.

    Mieliśmy w swojej ofercie dom w stanie surowym otwartym (nie został dokonay
    odbiór). Właścielami w równych częściach było rodzeństwo. W 1999
    przekształcili użytkowanie wieczyste działki (na której w myśl przpisów
    stały tylko fundamenty) na pełną własność.
    Znalazł się kupiec na ten dom. Niestety w tym przypadku gmina miała prawo
    pierwokupu, a więc notariusz (!) postanowił że w tym przypadku zostanie
    tylko podpisany akt notarialny sprzedaży wrunkowy i jeśli gmina nie wyrazi
    chęci pierowkupu to zostanie podpisany drugi akt notarialny. Podczas podpisu
    tego pierwszego aktu kupujący przekazł sprzedającym kwote 15000 zł. I czekał
    aż gmina sie określi. Niestety jeden ze sprzedających współwłaścicieli
    zginął w wypadku. Dodam że ten współwłaściel miał żone i nieletnie dziecko,
    ale współwłasnośc stanowiła majątek odrebny.
    I teraz jest problem komu przekazać reszte pieniędzy?
    Kto ma stanąć do aktu notarialnego?
    Czy dopuszczalny był akt warunkowy?Czy wdowa może się wycofać (czego obawia
    sie kupjący)? Czy