  • 1. Data: 2006-08-14 17:35:31
    Temat: pozyczka przed rozdzielnoscią
    Od: "Liliana" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Zamierzam wystąpić o rozdzielność majatkową za miesiąc. Obecnie otrzymałam
    pożyczkę z pracy, ktorą mam na koncie i będę spłacać po dokonaniu
    rozdzielności. Czy wchodzi ona do majątku wspólnego?
    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2006-08-14 20:50:45
    Temat: Re: pozyczka przed rozdzielnoscią
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]
    > pożyczkę z pracy, ktorą mam na koncie i będę spłacać po dokonaniu
    > rozdzielności. Czy wchodzi ona do majątku wspólnego?

    Pewnie chodziło o to, czy za dług odpowiedzialni są oboje małżonkowie?

    Odpowiedź jest w art. 41 k.r.o.:

    § 1. Jeżeli małżonek zaciągnął zobowiązanie za zgodą drugiego małżonka,
    wierzyciel może żądać zaspokojenia także z majątku wspólnego małżonków.

    § 2. Jeżeli małżonek zaciągnął zobowiązanie bez zgody drugiego małżonka albo
    zobowiązanie jednego z małżonków nie wynika z czynności prawnej, wierzyciel
    może żądać zaspokojenia z majątku osobistego dłużnika, z wynagrodzenia za
    pracę lub z dochodów uzyskanych przez dłużnika z innej działalności
    zarobkowej, jak również z korzyści uzyskanych z jego praw, o których mowa w
    art. 33 pkt 9, a jeżeli wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem
    przedsiębiorstwa, także z przedmiotów majątkowych wchodzących w skład
    przedsiębiorstwa.

    § 3. Jeżeli wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności lub dotyczy
    majątku osobistego jednego z małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia z