  • 1. Data: 2006-07-11 09:02:10
    Temat: postanowienie spadkowe wydane na niezyjącego
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam
    lat temu dwa przeprowadzałem postepowanie spadkowe uczestników bylo 10
    ale zaintersowanych z racji udziałow tylko 3 ja ijeszcze dwie osoby
    pozostałe 7 dostało po około 1/100 udziału /w nieruchomosci dodam/
    a że nie byla to bliska rodzina ,poza tym oni nie byli na zadnej rozprawie
    okazało sie obecnie ze jedna z tych osób nie zyła juz wówczas gdy
    rozpoczynała się sprawa
    sytuacja jest teraz taka ze te 6 osób chce zrobic darowizny ze swoich
    szczatkowych udziałów ale co zrobic z tym nieboszczykiem/zyje jego
    żona i dorosłe dziecko/ czy trzeba robić kolejną sprawę spadkową
    ,wolałbym tego uniknąć ,czy jest jakas szansa na sprostowanie
    postanowienia jak to rozwiązać ?

    z góry dzieki za podpowiedż

  • 2. Data: 2006-07-11 09:09:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    adam158 napisał(a):
    > sytuacja jest teraz taka ze te 6 osób chce zrobic darowizny ze swoich
    > szczatkowych udziałów ale co zrobic z tym nieboszczykiem/zyje jego
    > żona i dorosłe dziecko/ czy trzeba robić kolejną sprawę spadkową

    tak

    > ,wolałbym tego uniknąć ,czy jest jakas szansa na sprostowanie
    > postanowienia

    nie
    postanowienie jest prawidłowe, uczestnicy powinni być inni (jeszcze
    spadkobiercy zmarłego) ale rozstrzygnięcie byłoby takie samo
    spadek nabywa się z chwilą śmierci spadkodawcy, nabywają żyjący wówczas
    spadkobiercy
    sąd tylko stwierdza, że tak było, odnosi się do stanu z przeszłości, a
    nie ocenia kto jest obecnie właścicielem

    KG