  • 761. Data: 2006-08-02 11:19:49
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > bandyta to czlonek bandy, a on sie nie bawil tylko staral uciec, gdyby
    > wzial atrape pistoletu i udawal z robi napad to wtedy...

    Bardzo dobry przykład na to, dlaczego prawnicy nie są rozumiani przez
    ogół społeczeństwa. Bo okazuje się, że to co potocznie wydaje się
    oczywiste prawnik jest w stanie zmienić czepiając się słówek ich
    definicji, znaczenia itd.
    Dobrze wiesz, że mówiąc "bandytę" miałem na myśli ogólnie "złoczyńcę",
    ale dla własnych potrzeb próbujesz podważyć lub zmienić sens mojej
    wypowiedzi.
    Nie zauważyłeś przy tym, że nawet bandyta w podanym przez Ciebie
    znaczeniu pasuje do zachowania opisanego motocyklisty. Wszak uciekał
    tak, jakby właśnie dokonał napadu czyli udawał napad. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 762. Data: 2006-08-02 11:37:00
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > jezlei decyduje sie na taki srodek to musi to byc zagrozenie zycia,
    > zdrowia, a nie samego mienia. Gdyby ktos probowal jej sie do mieszkania
    > wedrzec uzycie pistoletu/strzelby bylo by w pelni uzasadnione.

    A powiedz mi jak zatem jest chronione prawnie moje mienie? Bo nie wolno
    mi wyrządzić krzywdy wandalowi, który niszczy mi samochód urywając
    klamkę. Jak zatem prawo daje mi ochronę?
    Klamka jest (dla utrudnienia) warta 180 zł. W związku z powyższym
    śledztwo się umaża, sprawcy nie ujęto, bo nie miałem innej możlwości ze
    względu na jego posturę na jego zatrzymanie, a policja przybyła gdy ten
    uciekł pokazując mi jeszcze pewien (domyślasz się jaki) gest. I co?
    Jestem w plecy 180 zł + koszt wymiany, lakierowania + stracony czas +
    nerwy, nieprzespana noc itd. Dla Ciebie pewnie 180 zł to pryszcz (3
    porady po 30 minut i załatwione), ale dla niektórych to tygodniowy zarobek.
    Ale załóżmy, że nawet sprawcę ujęto. Co mi z tego? Nadal jestem w plecy,
    bo sąd zasądził zwrot kosztów w postaci klamki i naprawy, ale straconego
    czasu łącznie z tym na kolejne rozprawy już się nie musi liczyć albo
    liczy się go po tak śmiesznych stawkach, że... Do tego nerwy, nerwy.
    A złoczyńca? Ma zagwarantowany prawem komfort pracy i praktycznie
    żadnych konsekwencji, bo jest złodziejem, który w zyciu pracą się nie
    zhańbił i nie ma z niego jak ściągnąć.
    Nierealny ten obraz według Ciebie?
    To teraz odpowiedz: czy prawo wystarczająco dba o moje mienie (na które
    ciężko pracuję wypracowując m.in. również podatki na utrzymanie całego
    aparatu tzn. policji, sądów, prokuratury)?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 763. Data: 2006-08-02 11:47:41
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > Czytales wyroki SN [...]
    No rzeczywiście, nie mam co robić. Nie jestem teoretykiem prawa ani
    nawet prawnikiem. Jestem obywatelem tego pięknego kraju, gdzie dookoła
    kradną i napadają, bo istnieje przyzwolenie na kradzież i rozbój, a
    jednym z jego elementów jest ochrona życia pasożytów i traktowanie
    kradzieży jako czynu o znikomej szkodliwości społecznej. Otóż według
    mnie (a jestem jednym z kilkunastu milionów źródeł utrzymania sądów i
    prokuratur) niemal każda kradzież czy inne przestępstwo ma olbrzymią
    szkodliwość społeczną, bo demoralizuje.
    Jeżeli złodziej kradnie, bo jest psychicznie chory to nalezy go
    przymusowo leczyć a nie wypuszczać bo nie rozpoznał znaczenia czynu.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 764. Data: 2006-08-02 12:58:46
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > "zaprosze Ciebie "
    >
    > "ale ja nie odwiedzam bandytów i nie utrzymuję z nimi kontaktów
    > towarzyskich"

    Oj, panie Przemku. Jakieś kompleksy pan masz. Odpowiedź była kontynuacją
    myśli, że przypadek, którego Ty przykład podałeś mi nie grozi. Nawet
    przez myśl nie przeszło mi traktować Twego zaproszenia poważnie. :-)
    A Pan mi tu wyjeżdżasz z pomówieniem. Wstyd! :-D

    > kazdy przpadek musi byc oceniany indywidulanie.

    Ale podobno miara powinna być jednakowa...

    > ale rozwiazanie o ktorym mowa do tego by doprowadzilo, procz zabojstw
    > napastnika gdzie wiemy ze nam nei zagraza, uciekajacego czy
    > obezwladnietego tak naprawde nic nowego nie wprowadzi
    > nie trzeba konstruowac nowego prawa tylko nauczyc sie tego co istnieje
    Problem w tym, że to, które istnieje jest zbyt zawiłe i dla wielu ludzi
    nieczytelne. Przepisy są u nas tak sformułowane, że w zależności od tego
    kto je czyta może inaczej je rozumieć. Dlaczego większość obywateli nie
    czyta umów? Bo i tak nie można ich zrozumieć - tak zawiłym językiem
    posługują się prawnicy je redagujący (pomijam, że część ludzi w ogóle
    nie czyta co podpisuje, bo ma problemy z czytaniem).
    Istnieje nieprzejrzysty system prawny, którego interpretacją (dlaczego
    jest tak napisany, że wymaga interpretowania?) zajmują się sądy i
    urzędnicy, a Ty twierdzisz, że jest on dobry?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 765. Data: 2006-08-02 13:03:18
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli jak ktoś zrobi ci kontrolę w domu i znajdzie choć jednego "pirata"
    > to honorowo sam sobie kulę w łeb władujesz?
    Porażające porównanie. Możesz objaśnić co miałeś na myśli?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 766. Data: 2006-08-02 13:52:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Art. 17.1.6 Ustawy o Policji wcale nie wymaga, by uciekający w chwili
    > strzału komukolwiek zagrażał. Wystarczy, że istnieje uzasadnione
    > podejrzenie popełnienia jednego z wymienionych w tym artykule
    > przestępstw, a użycie innych ŚPB nie jest możliwe. Uzasadnione
    > podejrzenie było. Innego sposobu zatrzymania uciekającego nie było.

    Nie istniało uzasadnione podejrzenie - zupełnie inny motocykl, brak
    widocznej broni długiej...

  • 767. Data: 2006-08-02 13:52:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > w wiadomości news:8rl3q3-gai.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > W ustawie jest mowa o uzasadnionym podejrzeniu, a nie o sprawcy. To
    > trochę zmienia sytuację.

    Ma być _uzasadnione_ podejrzenie. To nie było uzasadnione - nie było
    wydać broni, motocykl był zupełnie inny.

  • 768. Data: 2006-08-02 13:54:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > Ano choćby to, że kradnąc ów "kawałek" drutu spowodował u kogoś poczucie
    > zagrożenia mienia/zdrowia/życia. Przypominam: rzecz się działa w nocy na

    Sprzeczając się ze mną powodujesz u mnie poczucie zagrożenia.

    BAM? ;->

    > odludziu, kobieta sama (albo z dziećmi jedynie) w domu i facet, który
    > odłącza jej prąd na słupie...

    I zamiast go przepędzić strzałami w ziemię lub wezwać policję -
    postanowiła pobawić się w snajpera.

  • 769. Data: 2006-08-02 13:57:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > A powiedz mi jak zatem jest chronione prawnie moje mienie? Bo nie wolno
    > mi wyrządzić krzywdy wandalowi, który niszczy mi samochód urywając
    > klamkę. Jak zatem prawo daje mi ochronę?

    Wolno ci go ująć i zatrzymać do przyjazdu policji, złożyć wniosek o
    ukaranie/zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i domagać się
    odszkodowania.

    Jeśli nie jesteś w stanie go ująć (przewaga gabarytów) - zrób zdjęcie.
    Może się wtedy na ciebie rzuci z niebezpiecznym narzędziem (czymś tę
    klamkę musiał oderwać). I wtedy wolno ci wyciągnąć na niego broń.

    Ale nie za samo urwanie klamki.

  • 770. Data: 2006-08-02 13:57:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:
    > Widziałbyś coś niestosownego w tym? A z czyich pieniędzy ten sędzia ma
    > utrzymanie? ;-)

    Ty tak serio? Upał ci zaszkodził?