  • 1. Data: 2003-07-07 20:47:21
    Temat: polia posagowa - POMOCY!!!
    Od: " Malkosia" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam wezwanie do sądu w sprawie polisy posagowej założonej w 1989r., która
    według moich wyliczeń powinna opiewać na 43 000. PZU raczyło mi zaproponowac
    200 złotych. Nie jestem na tyle naiwna żeby liczyć na te 43 000, ale prosze o
    jakieś porady ile mogę żądać od PZU i ile mogę realnie wyciągnąć od nich no i
    oczywiście jak to zrobić ;D

  • 2. Data: 2003-07-07 21:28:01
    Temat: Re: polia posagowa - POMOCY!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 7 Jul 2003 20:47:21 +0000 (UTC), " Malkosia"
    <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >Mam wezwanie do sądu w sprawie polisy posagowej założonej w 1989r., która

    Temat pojawia się na grupie od zawsze (a przynajmniej odkąd najstarsi
    internauci pamiętają). Poszukaj w archiwum.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-07-08 07:33:03
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > jakieś porady ile mogę żądać od PZU i ile mogę realnie wyciągnąć od nich no

    Teraz nie zrobisz już nic, możesz jedynie czekać na łaskawość Temidy :-).
    To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii orzeczniczej danego sądu
    okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę ubezpieczenia, a
    tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez średnie
    miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy (w 1989 - 206758 zł w dawnej
    walucie). Otrzymaną n-krotność mnoży się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS (ale netto - aktualnie jest to
    1526,79 zł). Tak otrzymaną kwotę dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    rzecz takąż połowę. 43000 nowych zł - twierdzę że wątpię :-(,

    pzdr

    marek radwański