    From: "lukasz" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pojazdy uprawnione - UOP?
    Date: 19 Jun 2007 21:36:48 +0200

    Witam

    Chciałem sie dowiedzieć jakie są prawne podstawy, żeby pojazdy UOPu traktować na
    ulicy jak pojazdy uprzywilejowane?

    Jeżeli dobrze pamiętam kodeks drogowy pojazdem uprzywilejowanym jest oznaczony
    pojazd na sygnale. Lista takich pojazdów jest chyba zamknięta i raczej nie było
    tam pojazdów UOP. Czy sa jakieś podstawy prawne, na bazie których muszę
    przepuszczać te pojazdy?

    Pytam ponieważ jest dla mnie strasznie irytujące, że czasami stojąc w korku w
    Warszawie widzę w lusterku jedną lub dwie czarne limuzyny na sygnale, a okna
    wystaje ręka i macha mi lizakiem? Zazwyczaj przewozi jakiegoś VIPa lub prowadzi
    samochód oznaczony jako korpu dyplomatyczny. Czy w takich sytuacjach powinnienem
    ustępować? Oczywiście pytam z prawnego punktu widzenia. A jeżeli tak to jakie
    groża mi sankcje?

    Z góry dziękuję za wszytkie odpowiedzi.