  • 1. Data: 2002-03-11 18:08:56
    Temat: podzielniki+spółdzielnia+prawo
    Od: <n...@w...pl>

    Jak walczyć ze Spółdzielnią Mieszkaniową?
    Od 3 lat walczę (z kilkoma śmiałkami) ze SM, nie zainstalowałem podzielników
    bo okna nieszczelne aż wieje, zawory w zimie na maxa aby było około 21 stop.
    Tworzą kolejne regulaminy, mówiąc że mój lokal jest "nieopomiarowany" a
    przecież licznik na węźle jest jedynym pomiarem. Zlewają nowe prawo
    energetyczne, zapisy w KC o ochronie konsumenta i cenach. Rzeczywiste
    (obliczone na podstawie licznika/nie podzielników) koszty ogrzewania z roku
    (2000/2001), wyniosły 1.7 PLN/m2.
    Mnie za karę karzą płacić 3.5 PLN. Średnia ta to istna abstrakcja: wyliczona na
    podstawie bloków z róznych osiedli dla lokali o najwiekszym odparowaniu
    podzielników przyjęta przez Dziadków z Zarządu. Nie będacych nawet podpiętych
    do tego samego węzła ciepła. Pisma kolejne są po prostu ignorowane. A gdzie
    nowe prawo energetyczne. Regulamin jest już 3 z kolei i oparty jedynie na
    Kodeksie Cywilnym, Statucie i Prawie Spółdzielczym. Co z tym robić bo straszą
    mnie żę mam straszne długi (naliczają ) ale nic od dwóch lat nie przysyłają,
    zero wezwania do zapłaty. Kto może wpłynąc abym mógł zostać rozliczony za
    podzielnik typu metry kwadratowe, wg rzeczywistych kosztów. Decyzja moja była
    przemyślana i podzielnik zapewne spowodowałby większe długi niż niby mam teraz.
    Może ktoś ma doświadczenia w podobnej walce?
    Proszę o pomoc, czy zaskarżyć stawkę, napisać do Rady osiedla bo trochę
    zaczynam się czuć zdesperowany. Wiem że Ci którzy czują się pokrzywdzeni przez
    rozliczenia podzielnikami kierują sprawę do Rzecznika Praw Obywatelskich, ten
    natomiast do Min Gosp.
    Czy w jakikolwiek sposób spółdzielnia mogła zmuszać mnie do założenia
    podzielników a ja "pokornie" mam wszystko podpisywać?
    Wiem że jako członek spółdzielni zobowiązuje się do ponoszenia kosztów za
    ogrzewanie, przyjąłem płatność za ogrzewanie kwotą jaką płacą ryczłtowo Ci
    którzy mają podzielniki. Nie akceptuje jednak 100% wyższej stawki.

    Sylwester