  • 151. Data: 2022-10-14 19:13:39
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 19:01, J.F pisze:
    > Z pewnego punku widzenia istotnie niewazny, bo jak pisales -
    > zarzuty postawione i podejrzany swoje prawa ma, ale wychodzi
    > jednak na to, ze numerek powinien byc w miare pasujący.

    Powinien, ale jak się okaże, ze nie pasuje, to mniejszy problem, niż
    brak zarzutu i przesłuchiwanie sprawcy w charakterze świadka.
    --
    Robert Tomasik

  • 152. Data: 2022-10-14 19:15:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z faktu, że strzelił gościowi w plecy nie wynika, że postrzelony stał
    > plecami w chwili strzału. Pomiędzy decyzją o naciśnięciu spustu, a
    > uderzeniem pocisku w cel upływa pewien czas.

    Ale im wyszło, że był przodem w chwili postrzelenia a nie oddania
    strzału. No a potem okazało się że im tył naprzód wyszło.

    BTW - pocisk ma średnio 300m/s wylotowej - kolo stał kilkanaście metrów
    - poważnie?

    > Na takim krótkim dystansie
    > jest to ułamek sekundy, ale i na obrócenie się człowiek nie potrzebuje
    > dużo.

    Jasne. Ale ze jak - stał przodem a potem się w 5 setnych sekundy
    obrócił? A był w tej bajce smok?

    > Po za tym mamy jest art. 45 pkt 3 Ustawy o ŚPBiBP. Pytanie, czy te
    > nożyczki były w użyciu, czy nie, bo tu są różne opinie.

    Ale generalnie tak średnio, bo znalazły się w plecaku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2022-10-14 19:18:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ja się dziwię, że Ty sądzisz, że ja się dziwię. ja jedynie zwracam
    > uwagę na powód, z którego nie przyjęło się dokumentowanie zeznań notatką.

    No właśnie ja się dziwię, że ty się dziwisz.

    "Czy ja pisałem, że żadnych nie słucha? Musiałby słuchać tych, których w
    postępowaniu nie przesłuchano i o to chodzi."

    Standardowo sąd wzywa świadków i słucha ich osobiście (na ogół nawet
    tych co przesłuchano, albo wręcz zawsze), więc nie wiem co ci stoi na
    przeszkodzie, że musiałby ich słuchać - zawsze tak robi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2022-10-14 19:19:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trudno mi z Twoimi fobiami polemizować.

    No mi trudno z tobą dyskutować jak ciągle powtarzasz, że tak się robi,
    po czym twierdzisz, że nigdy tak nie napisałeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2022-10-14 19:20:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 19:13:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Powinien, ale jak się okaże, ze nie pasuje, to mniejszy problem, niż
    > brak zarzutu i przesłuchiwanie sprawcy w charakterze świadka.

    No widzisz - ty o pasowaniu do koncowego zarzutu,
    a ja o uzasadnieniu i przekroczeniu uprawnien.

    Wyciagnac wniosek, ze dobry policjant z ciebie i zawsze wnikliwie
    analizujesz wstepne dane, czy ze nawet ci nie przyszlo na mysl,
    ze jak to tak mozna policjanta oskarzyc, i to jeszcze za postawienie
    zarzutow ...

    J.

  • 156. Data: 2022-10-14 19:23:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powinien, ale jak się okaże, ze nie pasuje, to mniejszy problem, niż
    > brak zarzutu i przesłuchiwanie sprawcy w charakterze świadka.

    Jeśli dla ciebie łamanie prawa przez kulsona nie jest problemem to tak.
    Bo normalnie, żeby zgodnie z prawem postawić zarzut to jednak trzeba
    mieć podstwayc (choć ustawa rzeczywiście nie prezyzuje że prawdziwe:P)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2022-10-14 19:27:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 19:15, Shrek pisze:

> [...]
    > strzału. No a potem okazało się że im tył naprzód wyszło.
    > BTW - pocisk ma średnio 300m/s wylotowej - kolo stał kilkanaście metrów

    Tylko musiałbyś jeszcze mieć "zielone pojęcie" o tym, o czym piszesz i
    wiedzieć, ile czasu upływa od naciśnięcia spustu, to wylotu pocisku. Nie
    sadzę, byś to ogarnął, ale weź sobie zobacz na byle kalkulator
    internetowy drogi hamowania i przeanalizuj, ile z czasu hamowania
    faktycznie działają hamulce. Bo zasada jest zbliżona. Jest czas decyzji,
    czas działania mechanizmów (to zależy od konstrukcji broni) i dopiero
    strzał. Lot pocisku na kilka metrów możesz spokojnie pominąć.

    > Jasne. Ale ze jak - stał przodem a potem się w 5 setnych sekundy
    > obrócił? A był w tej bajce smok?

    Na zawodach pierwszy strzał przeważnie pada w okolicy sekundy z setnymi
    od sygnału timera.

    > Ale generalnie tak średnio, bo znalazły się w plecaku.

    To tym bardziej raczej uznałbym za podstawę użycia broni właśnie strzał
    w pościgu i tu strzał w plecy nie jest jakimś dziwnym.

    --
    Robert Tomasik

  • 158. Data: 2022-10-14 19:29:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 19:18, Shrek pisze:
    > Standardowo sąd wzywa świadków i słucha ich osobiście (na ogół nawet
    > tych co przesłuchano, albo wręcz zawsze), więc nie wiem co ci stoi na
    > przeszkodzie, że musiałby ich słuchać - zawsze tak robi.

    Wcale nie zawsze. Przeważnie w sprawach kryminalnych, gdzie świadek jest
    świadkiem naocznym. W sprawach gospodarczych, gdzie przesłuchujesz
    pracownika banku - przykładowo - na okoliczności, których sam nie
    widział, tylko zna z dokumentów, to przeważnie nikt tego świadka później
    już nie słucha.

    --
    Robert Tomasik

  • 159. Data: 2022-10-14 19:29:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 18:01:52 +0200, Shrek wrote:

    > Można. Ale robert się dziwi, że sąd słucha świadków, których nie
    > przesłuchano w czasie śledztwa. I to mnie dziwi. Zaczynam podejrzewać,
    > że robert na sądach zna się tak jak na defibrylatorach i prawie ogólnie,
    > bo to dość standardowa procedura, że obrona wzywa świadków których nie
    > wzywał wcześniej oskarżyciel.

    Robert w sadzie byc moze robi juz tylko za swiadka, i to tylko
    czasami. To nie wie co tam obrona wyprawia.

    Ale czy mi sie wydaje, czy on sugerowal, ze w ogole sąd nie slucha
    swiadkow ?

    J.

  • 160. Data: 2022-10-14 19:36:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 19:23, Shrek pisze:
    > Jeśli dla ciebie łamanie prawa przez kulsona nie jest problemem to tak.
    > Bo normalnie, żeby zgodnie z prawem postawić zarzut to jednak trzeba
    > mieć podstwayc (choć ustawa rzeczywiście nie prezyzuje że prawdziwe:P)

    Dla mnie Twoje kulsony w ogóle nei są problemem. Staram się trzymać
    realnych postaci i trochę trudno w to wplątywać twoje urojone. Ale tym
    bardziej lekarz powinien się zająć, więc o ile to nie zaburza toku
    dyskusji, to przestałem na te urojenia reagować.

    --
    Robert Tomasik