  • 31. Data: 2002-06-21 15:25:10
    Temat: Re: piractwo
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel Piotr Debek <D...@c...pl> ihn
    news:3d1331af$1@news.vogel.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > CHIP 1/2002, s. 194

    Dzieki serdeczne. Jednak na redakcje mozna liczyc :o)

    PMM

  • 32. Data: 2002-06-21 20:32:34
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Piotr Dębek wrote:

    snip ...

    > Nie sądzę. Z tego co mi wiadomo, to policji w zupełności wystarcza okazanie
    > płytki z gazety. Zdarza się, że np. lepiej mieć shareware z gazety niż z
    > Internetu.

    Mam taka prosbe.
    Jezeli ktos sie wypowiada za lub w imieniu policji, to niech sie
    przedstawia, co ma wspolnego z policja.
    Bo takie komentarze bardszo dziwnie brzmia, ze liepiej miec cos, a
    lepiej czegos nie miec.
    Takie opinie sa szkodliwe, gdzy niczym nie poparte, a wrecz niezgodne ze
    stanem prawnym.

    Proponuje aby Piotr D. jednak wyjasnil do konca, dla ktorej policji nie
    lepiej jest miec shareware z internetu i dlaczego i na jakiej podstawie
    tak twierdzi.

    Niestety powyzsza opinia jest bledna i wskazuje na brak znajomosci
    przedmiotu rzeczy.
    Shareware z gazety nie ma wyzszego statusu nad shareware z internetu.

    Standard swiatowy polega na tym ze 90% softu komercyjnego kupuje sie juz
    za posrednictwem internetu
    a licencje/ klucze sa przesylane rowniez droga elektroniczna.
    W kraju tylko dlatego tak sie nie dzieje, ze lacza sa zbyt wolne i
    transfer 1 GB zajmuje troche czasu.
    Ale juz wchodzi Neostrada 1 Mb i to internet bedzie standardowym kanalem
    dystrybucji oprogramowania,
    tak jak jest na swiecie.

    To producenci softu, jego autorzy decyduja o kanalach dystrybucyjnych,
    formach licencjonowania i zakresie licencji.
    Twierdzenia odmienne, moga stanowic naruszenie ich praw a wrecz byc
    przez nich uznane,
    za usilowanie szkodliwej konkurencji.

    To przeciez w kraju kilku producentow podjelo sie dystrybucji swojego
    softu za posrednictwem internetu
    i z tego co pamietam jeden zarobil na samochod a inny tez nie poniosl
    strat.

    Namawianie ich do dystrybucji softu w formie hard copy, tloczenia
    1000-10.000 plytek, rozsylania poczta za pobraniem, wydaje sie
    marnowaniem czasu i generowaniem overheadow, ktorym wlasnie internet i
    handel elektroniczny mial przeciwdzialac.
    Jezeli kraj nasz ma wejsc do nowoczesnej UE i upowszechniac handel
    elektroniczny,
    to nie wolno rozpowszechniac opinii ze policja preferuje okreslone
    kanaly dystrybucji softu .
    To producent/ autor softu preferuje takie kanaly dystrybucji, jakie uzna
    za stosowane i wlasciwe.
    Kanalem dystrybucji shareware jest obecnie internet w 98%.
    Koszt produkcji, tloczenia CD jest wbrew pozorom bardzo wysoki, gdyz na
    poziomie 2-3 zl
    i w przypadku 1000 egzemplarzy sa to koszty juz na poziomie 2000-3000 zl

    Koszty hurtowe sa nizsze, ale dostepne jedynie dla wydawnictw typu
    czasopismo + shareware
    ale czym lacza internetowe beda szybsze, tym udzial czasopism w
    dystrubuucji shareware bedzie mniejszy.

    Obecne zasoby shareware/ freeware/demo/test/evaluation/education - mozna
    szacowac na poziomie
    100 TB i trudno oczekiwac ze 100.000 roznych plytek CD zostanie
    kiedykolwiek wydane lub ktokolwiek
    takie archiwum kiedykolwiek zgromadzi.

    Czasopisma nie moga rowniez wydawac kolejnych wersji tego samego softu
    co miesiac, gdyz zniecheca czytelnikow i dlatego musza wybierac hity lub
    dokonywac przegladu nowosci.

    Jak wyglada zniechecenie rynku kolejnymi dystrybucjami Linuxa to widac w
    empiku, gdzie leza stosy czasopism z plytkami z obieglych miesiecy i te
    niesprzedane nie znajduja klienta, gdyz ci czekaja na nowe wersje, nowe
    patche zatykajace security holes, jak ta ostatnia w Apache.

    > pozdrawiam
    >
    > Piotr Dębek

    Zatem napisz skad czerpiesz opinie ze policja nie preferuje shareware z
    internetu i konkretnie ktora ?

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 33. Data: 2002-06-21 21:37:20
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > co tak wlasciwie grozi za posiadanie nielegalnych kopi programów

    Moich?
    Kara śmierci. ;)))

    Jarek

  • 34. Data: 2002-06-22 06:18:42
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Jezeli ktos sie wypowiada za lub w imieniu policji, to niech sie
    > przedstawia, co ma wspolnego z policja.

    A ja sobie tak myślę i ważę czyje słowo więcej warte
    redaktora Chip'a czy Expierda :))))

    > Bo takie komentarze bardszo dziwnie brzmia, ze liepiej miec cos, a
    > lepiej czegos nie miec.

    Ale mowa była o zwyczajach policji a nie o prawie stanowionym.

    > Standard swiatowy polega na tym ze 90% softu komercyjnego kupuje sie > juz>
    za posrednictwem internetu

    Standard? ISO, ANSI czy jakiś inny??? :P

    > Twierdzenia odmienne, moga stanowic naruszenie ich praw a wrecz byc
    > przez nich uznane,
    > za usilowanie szkodliwej konkurencji.

    Przjedźmy od słów do czynów, proponuję zasakrżyć pana Dębka, rekację Chipa i
    wszystkich użytkowników sieci (poza panem Jackiem i jego aliasami) :)))))

    > To przeciez w kraju kilku producentow podjelo sie dystrybucji
    > swojego softu za posrednictwem internetu
    > i z tego co pamietam jeden zarobil na samochod a inny tez nie
    > poniosl strat.

    ROTFL :))) No chyba że ten samochód to Cadilac z kolekcji Elvisa.
    Na prawdę sądzisz, że w tym biznesie chodzi o pieniądze rzędu samochodu ?

    > [...]to nie wolno rozpowszechniac opinii ze policja preferuje
    > okreslone kanaly dystrybucji softu .

    A co jeśli RZECZYWIŚCIE policja preferuje te kanały??

    > Kanalem dystrybucji shareware jest obecnie internet w 98%.
    Mam nadzieję że to są statystyki na
    Date: Fri, 21 Jun 2002 22:32:34 +0200

> [...]
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
    time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)

    To cudo chyba sobie wydrukuję i powieszę na ścianie :))
    a kopię będę nosić w portfelu

    1. Jak chcesz zabezpieczyć wysyłany przez sieć program przed
    piractwem? Tylko nie pisz o numerach seryjnych po pęknę
    2. Jak chcesz przez sieć wysłać papierową dokumnetację?
    3. Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi ma po
    prostu zaufanie do papieru, że lubi mieć w garści ładnie
    wydrukowaną licencję z pieczątkami, fakturkę itd? I dlaczego
    za kilka zł więcej im tego nie dać?

  • 35. Data: 2002-06-22 07:52:50
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Alter Ego wrote:

    > A ja sobie tak myślę i ważę czyje słowo więcej warte
    > redaktora Chip'a czy Expierda :))))

    > Ale mowa była o zwyczajach policji a nie o prawie stanowionym.

    Dokladnie.
    Skad zatem znasz zwyczaje policji ?

    > za posrednictwem internetu
    >
    > Standard? ISO, ANSI czy jakiś inny??? :P
    Standard = praktyka.
    A definicja ftp/ web-ftp w guglu

    > Przjedźmy od słów do czynów, proponuję zasakrżyć pana Dębka, rekację Chipa i
    > wszystkich użytkowników sieci (poza panem Jackiem i jego aliasami) :)))))

    Znow nie na temat.
    Z powyzszego wynikalo, ze autor, ktory udostepnia swoj program za
    posrednictwem internetu,
    jest gorzej traktowany i gorzej traktowany jest jego produkt przez
    policje.
    Poniewaz z konstytucji wynika zasada niedyskryminowania i rownego
    traktowania wszystkich obywateli,
    zatem chcialbym poznac podstawy tej dyskryminacji.

    > ROTFL :))) No chyba że ten samochód to Cadilac z kolekcji Elvisa.
    > Na prawdę sądzisz, że w tym biznesie chodzi o pieniądze rzędu samochodu ?

    Czesto chodzi o pieniadze rzedu roweru.
    Czesto nie chodzi o zadne pieniadze, gdy mowimy o shareware.

    > A co jeśli RZECZYWIŚCIE policja preferuje te kanały??

    To znow sie pytam.
    Jaka policja i w jakim kraju ?

    > Mam nadzieję że to są statystyki na
    > Date: Fri, 21 Jun 2002 22:32:34 +0200

    To sa komentarze , a statystyki mozna sciagnac z serwerow.
    Dla chcacego nic trudnego.
    Tam gdzie program shareware nigdy nie zostal wydany na CD, tam udzial
    jego dystrybucji internetowej
    siega 100%.

> [...]
    > time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)
    >
    > To cudo chyba sobie wydrukuję i powieszę na ścianie :))

    dla jednych cudo, dla innych konkretny temat
    byly takie czasy, ze niektorzy tez uwazali radio za cudo
    ale po to jest gugle aby sie obczytac

    > 1. Jak chcesz zabezpieczyć wysyłany przez sieć program przed
    > piractwem? Tylko nie pisz o numerach seryjnych po pęknę

    A czemu autor shareware ma sie chciec zabezpieczyc, gdy wlasnie internet
    to najlepsza forma reklamy ?
    Metod, rozwiazan systemowych, zapewniajacych zabezpieczenie jest
    naprawde wiele
    i wiele jest skutecznych w 100%.

    > 2. Jak chcesz przez sieć wysłać papierową dokumnetację?
    czym sie rozni wydrukowana dokumentacja elektroniczna od dokumentacji
    papierowej
    i czemu ktos ma uzywac dokumentacji papierowej, gdy jest nieekologiczna
    a sam help do programu to czesto 100 kartek formatu A4 ?
    Kto w shareware ma niby placic za te dokumentacje ?

    > 3. Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi ma po
    > prostu zaufanie do papieru, że lubi mieć w garści ładnie
    > wydrukowaną licencję z pieczątkami, fakturkę itd? I dlaczego
    > za kilka zł więcej im tego nie dać?

    Chyba nie wiesz o czym mowisz.
    Licencja shareware przewiduje odplatnosc jako opcje a nie warunek
    konieczny.
    Ladnie by to wygladalo, ze autor shareware drukuje dokumentacje
    papierowa w setkach egzemplarzy, a potem znajdzie sie kilku chetnych do
    zaplaty za nia.
    I czemu uwazasz, ze obszerna dokumentacja do programu ma kosztowac kilka
    zlotych ?
    Wskaz mi kilka obszernych dokumentacji programow, ktore kosztuja kilka
    zlotych .

    Nadal nie odpowiedziales ktora policja w jakim kraju nie preferuje
    shareware dystrybuowanego za posrednictwem internetu i jakie podejmuje
    srodki, aby ten proceder ograniczyc lub wyeliminowac.

    Jacek