  • 1. Data: 2007-09-03 12:04:28
    Temat: piracki soft: czy kara jest taka sama niezależnie od wersji?
    Od: "h...@y...fr" <h...@y...fr>

    Witam,

    ostatnio słyszałem, że w przypadku pirackiego oprogramowania _nie_ jest
    istotne czy program jest stary czy nowy, czy jest produkowany czy wycofany
    dawno z produkcji/sprzedaży. Po prostu bieże się aktualną cenę obecnego
    oprogramowania tego typu i już. Czy to prawda?

    Np. czy za pirackiego Windowsa 3.11 kara finansowa jest taka sama jak za
    Vistę Ultimate?

    Czy za samo posiadanie lecz nie używanie jest również kara (np. piracka
    płytka 3w1 leżąca w szafie z Windowsem 98se,Me,2000) gdy na komputerze nie
    jest zainstalowany żaden z tych systemów?

    Zbyszek
    --
    hamed_shaibu010(at)yahoo(dot)fr is phisher
    h...@y...fr is phisher

  • 2. Data: 2007-09-03 15:49:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <h...@y...fr> napisał w wiadomości

    Cenę podaje producent we wniosku o ściganie. Jeśli by podał cenę w taki
    sposób jak piszesz, to moim zdaniem spokojnie można to oprotestować, bo nie
    jest to prawda. Natomiast czasem to może być dla sprawcy łagodniejsze, niż
    przeliczenie ceny ostatniej sprzedaży przykładowo 3.11. Dawniej
    oprogramowanie było relatywnie droższe, niż jest teraz.

  • 3. Data: 2007-09-12 18:11:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "h...@y...fr" <h...@y...fr> writes:

> [...]
    > czy wycofany dawno z produkcji/sprzedaży. Po prostu bieże się
    > aktualną cenę obecnego oprogramowania tego typu i już. Czy to

    Art. 287 KK jest IMO niekonstytucyjny.

  • 4. Data: 2007-09-30 11:02:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "h...@y...fr" <h...@y...fr> writes:

> [...]
    > czy wycofany dawno z produkcji/sprzedaży. Po prostu bieże się
    > aktualną cenę obecnego oprogramowania tego typu i już. Czy to

    Ust. 2 art. 278 KK jest IMO niekonstytucyjny.