  • 1. Data: 2003-03-04 13:57:44
    Temat: pieczatka gminy
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam,

    Czy gmina moze sobie dowolnie zmienic urzedowa pieczatke (z orzelkiem)
    uzywana m.in na
    doreczeniach urzedowych na inna np. z herbem miejscowej parafii :)
    Podobno jedna tak zrobila.
    Jakie przepisy to reguluja ? Podejrzewam ze jakies rozporzadzenia wraz z
    wzorem pieczeci.

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-03-05 00:18:16
    Temat: Re: pieczatka gminy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i
    pieczęci urzędowych. (Dz. U. z dnia 31 grudnia 1955 r.) przewiduje pieczęcie
    z herbem gminy w par. 16.2. Podejrzewam, że formę pieczęci określa rada
    Gminy, bo żadnego innego zapisu nie znalazłem.

  • 3. Data: 2003-03-05 07:41:02
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podobno jedna tak zrobila.
    > Jakie przepisy to reguluja ? Podejrzewam ze jakies rozporzadzenia wraz z

    Czesc

    Jest to ujęte na przyklad w:
    Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r.
    (poz. 1319)

    INSTRUKCJA KANCELARYJNA DLA ORGANÓW GMINY I ZWIĄZKÓW MIĘDZYGMINNYCH

    Rozdział I

    Postanowienia ogólne

    § 3.

    Użyte w Instrukcji następujące określenia oznaczają:

    13) pieczęć - stemple lub ich wizerunki na nośniku elektronicznym,
    nagłówkowe, imienne do podpisu itp.,

    14) pieczęć urzędowa - pieczęć okrągłą z wizerunkiem herbu gminy pośrodku i
    nazwą w otoku lub jej wizerunek na nośniku elektronicznym,

    Z pozdrowieniami
    PawelT