  • 21. Data: 2020-12-29 16:43:53
    Temat: Re: papierosy bez akcyzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5fe9f469$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 28.12.2020 o 12:43, RadoslawF pisze:
> [...]

    A nie wystarczy sprawdzic co dziesiatego ... i kara wysoka ?

    >Mrówka tym się od przemytnika różni, że nosi dozwolone ilości.

    A propos - przenosze przez granice wiele razy dozwolona ilosc.
    A potem wpada mi policja do domu i znaduje np 30 kartonow papierosow
    bez akcyzy.

    Albo - stacjonujemy w gronie znajomych przy granicy.
    Pojechalismy, zwiedzilismy, wrocilismy.

    Na drugi dzien w drodze na stacje benzynowa zatrzymuja mnie celnicy do
    kontroli, a w bagazniku 5 butelek wodki ...

    J.

  • 22. Data: 2020-12-29 16:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jak masz na granicy znajomego/przekupionego celnika i zamiast chodzić
    >10x z dozwoloną ilością towaru przechodzisz 3x z niedozwoloną to
    >różnica między mrówką a przemytnikiem jest żadna.
    >Z zasady przemytnikiem jest ten co przerzuca towar poza wyznaczonym
    >przejściem granicznym albo przerzuca przez przejście, ale towar ma
    >poukrywany, mniej lub bardziej.

    A ten w/w to co - w rekach niesie te 3 flaszki, a celnik udaje, ze nie
    widzi ?

    >Jak masz nieznacznie większą ilość, nic nie ukrywasz i robisz to
    >okazjonalnie, to w większości wypadków celnik nie będzie się tym
    >specjalnie interesował.
    >Tak generalnie było kiedyś na naszej zachodniej granicy, ale myślę że
    >działa to podobnie na całym świecie.

    I na calym swiecie sa wyrywkowe kontrole i wysokie oplaty za przemyt.

    J.

  • 23. Data: 2020-12-29 19:11:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-29 o 13:52, Liwiusz pisze:

    > Dlaczego miałbym znać?

    Skoro podajesz taki fajny przykład to miałem nadzieje że jest
    czym podparty.

    > Wówczas nie występują w roli mrówek, tylko przemytników. Istotą zawodu
    > mrówki jest to, że jest on legalny, więc może taka mrówka na przykład
    > wystąpić w telewizji i powiedzieć, że pracuje, jako mrówka. Przemytnik
    > tak o sobie powiedzieć nie może.

    W roli przemytników to wystąpią jak ktoś ich złapie.
    Do tego czasu są co najwyżej mrówkami.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2020-12-29 19:12:54
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-29 o 13:54, Liwiusz pisze:

    > Środek transportu jest bez znaczenia, mrówki mogą także przewozić
    > samochodem, rowerem, czy nawet tirem, istotą jest to, że przewożą
    > dozwolone ilości i robią to masowo (tzn. w masie ludzi).

    Istotne jest że celnik ich nie sprawdza bo zakłada że przenoszą
    dozwolone ilości.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2020-12-29 23:43:02
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2020.12.26 o 23:09, Monika Głowacka pisze:
    > Oglądam na Discovery program "Nic do zgłoszenia", stali bywalcy
    > przemycają po kilkanaście czasem więcej kartonów papierosów i alkohol.
    > Wiadomo, kolosalna różnica cen.

    Większość spraw kończy się mandatami, ciekawe jakie są wyroki Sądów w
    sprawach, które kierowane są do Sądu.

  • 26. Data: 2020-12-30 09:55:57
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.12.29 o 23:43, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Większość spraw kończy się mandatami, ciekawe jakie są wyroki Sądów w
    > sprawach, które kierowane są do Sądu.

    Sądy nie potrzebnie się tym zajmuja, gdyby służba celna po prostu
    zmieniła swoj styl pracy.
    Po co rozkręcają przemytnikom samochody, po co to wszystko ?
    Mogliby użyć jakichś skanerów i do pierwszego wykrycia, jak wykryją,
    zawracają z granicy i nie wpuszczają. Byłoby to bardziej uciążliwe dla
    przekraczającego granice.
    Masz fajki w kole zapasowym, w nadkolu, w drzwiach lub tu czy tam ? nie
    wjedziesz, wracaj na ruską czy ukraińską stronę i przyjdź bez kontrabandy.

    Tyle, że wykrycie kontrabandy w ilościach niewielkich to zysk dla skarbu
    państwa, a budżet pusty.

  • 27. Data: 2020-12-30 18:35:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2020 o 09:55, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    >
    > Tyle, że wykrycie kontrabandy w ilościach niewielkich to zysk dla skarbu

    Tyle, ze to wykroczenia. Cały problem wynika z bardzo wysokiej akcyzy w
    Polsce. Kiedyś analogiczny problem był z przemytem alkoholu ze Słowacji
    do Polski. Wówczas obniżenie u nas akcyzy spowodowało, ze wozenie
    alkoholu stało się. nieopłacalne.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-12-30 20:10:56
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > Polsce. Kiedyś analogiczny problem był z przemytem alkoholu ze Słowacji
    > do Polski. Wówczas obniżenie u nas akcyzy spowodowało, ze wozenie

    art 48 kks stanowi, że grzywna może wynieść od 1/10 do 20krotności
    minimalnego wynagrodzenia za pracę, czyli od 260 do 52000 ? Czy netto?
    a §2 stanowi, że mandat może wynieśc max 5200 zł (jeśli brutto kwota
    jest tą granicą)

    Kasa skarbu Państwa napełnia się tymi mandatami na granicach
    wschodniach, a z powodu obniżenia akcyzy i zrobienia jej porównywalnej
    ze Słowacką powoduje, że kasa państwowa nie napełnia się.
    Nie ma kontroli na granicy PL/SK, niby można by postawić posterunki KAS
    nawet na stałe i kontrolować

  • 29. Data: 2020-12-30 21:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >wschodniach, a z powodu obniżenia akcyzy i zrobienia jej
    >porównywalnej ze Słowacką powoduje, że kasa państwowa nie napełnia

    Po obnizce tej akcyzy podobno przychody SP z jej tytulu wzrosly :-)

    >Nie ma kontroli na granicy PL/SK, niby można by postawić posterunki
    >KAS nawet na stałe i kontrolować

    Chyba by nie mozna - traktaty unijne itp.
    Wiec raczej wyrywkowe kontrole - a celnicy maja to prawo robic na
    terenie calego kraju, lub jakies skanery na granicy.

    Tylko po co, jesli tam podobna cena :-)
    A unijne normy przywozu ... chyba nie ma takich norm, wiec jak
    zlapiesz cos mniej niz tir, to mozesz sie rozbic o sad i adwokata :-)

    J.

  • 30. Data: 2021-01-01 19:28:07
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.12.30 o 21:07, J.F. pisze:

    > Tylko po co, jesli tam podobna cena :-)
    > A unijne normy przywozu ... chyba nie ma takich norm, wiec jak zlapiesz
    > cos mniej niz tir, to mozesz sie rozbic o sad i adwokata :-)

    https://www.billa.sk/akcie/hlavny-letak
    znalazłem w gazetce wódkę 35% but. 0,5l za 3,19 EUR (6,38 za litr)

    Nie znalazłem wódki w gazetce sklepu na terenie Polski, chyba jest zakaz
    reklamy mocnego alkoholu