  • 11. Data: 2006-04-18 11:14:26
    Temat: Re: paczka pocztowa i...clo?
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:e200vp$s1$1@inews.gazeta.pl...
    > 184 PLN to jakby trochę więcej niż 25 EUR. A koszty wysyłki ze
    > strawberrynet.com wynoszą 0.
    Gwoli ścisłości - 22 EUR - równowartość w złotych na dzień zgłoszenia
    celnego

    > Nie wszystkie paczki są clone, nawet jesli ich wartość przekracza kwotę
    > wolną
    > od cła - na temat powodu można spekulować (UC nie ma mocy przerobowych na
    > przejrzenie wszystkich, celnikom się nie chce, grają w marynarza, które
    > paczki oclić, a które nie), niemniej jednak nie wyskakiwałabym z
    > argumentem "a bo poprzedniej paczki o zbliżonej wartości mi nie
    > ocliliście".
    Clone to są wszystkie ... Zwalniane bez opłat już nie ... m. in. wyroby
    tytoniowe, alkohole,
    perfumy i wody toaletowe nie łapią się pod zwolnienia
    http://tinyurl.com/kb8ha
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 12. Data: 2006-04-18 11:32:46
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    > Zamawiająca zrobiła się w bambuko. wisienka.pl działa w ten sposób,
    > że wpłaca się im, w Polsce, a oni zamawiają w strawberrynet.com
    > podając adres klienta. Oczywiście nie informują o tym na stronie,
    > piszą tylko enigmatycznie o ewentualnych opłatach celnych.

    nie chce mi się "grzebać" w przepisach celnych i dewizowych, ale tak na
    pierwsze wrażenie coś mi ty pachnie przekrętem, sklep pobiera opłatę za
    towar ,a kupujący w polskim sklepie na tereni polskiego obszaru celnego
    płaci cło ?, a jak ten sklep rozlicza się z zagraniczną firmą, przecież ta
    firma pobiera opłaty za towar. A gdy kupujący zrezygnuje z towaru to paczaka
    wraca do Homkongu ?

    abul

  • 13. Data: 2006-04-18 11:41:09
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    anakonda <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pierwsze wrażenie coś mi ty pachnie przekrętem, sklep pobiera opłatę za
    > towar ,a kupujący w polskim sklepie na tereni polskiego obszaru celnego

    Nie wiem, czy to jest legalne, chyba średnio - jak dla mnie, to przede
    wszystkim głupie z punktu widzenia klienta (po co mam płacić pośrednikowi w
    Polsce, skoro paczkę wysyła i tak sklep tamtejszy, wolę kupować bezpośrednio).

    > a jak ten sklep rozlicza się z zagraniczną firmą, przecież ta
    > firma pobiera opłaty za towar.

    Podejrzewam, że normalnie, jak każdy inny klient, a w czym problem?

    > A gdy kupujący zrezygnuje z towaru to paczaka
    > wraca do Homkongu ?

    Na to wygląda.

    --
    JoP

  • 14. Data: 2006-04-18 16:26:08
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "anakonda" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    A gdy kupujący zrezygnuje z towaru to paczaka
    > wraca do Homkongu ?

    Paczka nigdzie nie wroci , zostanie przekazana na licytacje . Ciazy na niej
    dlug celny . Paczki odebrac nie trzeba , ale nikt tej paczki nie odesle .
    Zostanie zlicytowana . Ale to tak za 2 lata :))

  • 15. Data: 2006-04-19 08:56:38
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl> napisał w
    wiadomości news:e233ki$70e$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > niej
    > dlug celny . Paczki odebrac nie trzeba , ale nikt tej paczki nie odesle .

    No chyba, że nadawca zapłaci dług celny i przesyłkę powrotną :)
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 16. Data: 2006-05-31 12:39:16
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > nie chce mi się "grzebać" w przepisach celnych i dewizowych

    pogrzeb zwlaszcza w dewizowych :-)
    rownie dobrze mozna grzebac w ustawie prawo drogowe
    smiechu warte twe wypowiedzi

    grzess