  • 61. Data: 2006-05-02 15:28:19
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    [...]

    > Tak. Art. 1.

    A projekt budowlany to też w rozumieniu p.a. utwór?
    Albo schemat ideowy układu elektronicznego?

  • 62. Data: 2006-05-02 15:39:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Uporczywie trzymam się art. 118 ustawy o prawie autorskim, który
    > twierdzi że nie wolno nabywać bez uprawnień.

    Czytaj całość, łaskawco.

    Nie wolno nabywać nośników utworów rozpowszechnionych lub
    zwielokrotnionych bez uprawnienia lub jego warunkom.

    Sprzedaż legalnego nośnika to nie jest żadne rozpowszechnianie
    (rozpowszechnił legalny dystrybutor) ani tym bardziej zwielokratnianie.

  • 63. Data: 2006-05-02 15:42:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Bo sprzedający nie zawsze będzie w stanie udzielić licencji na ten program.

    A co ma do tego jakaś licencja? On sprzedaje nośnik z jakąś treścią.
    Ten, który miał. Ani nie powiela, ani nie rozpowszechnia - tylko oddaje
    komuś innemu.

  • 64. Data: 2006-05-02 15:42:58
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dokonując analizy optycznej (czyli patrząc, jak kto woli).

    No właśnie tu jest pies pogrzebany. Bo jedna osoba patrząc na obie
    płytki powie (w przypadku B): ,,obie oryginalne'', a inna powie ,,ta z
    lewej piracka a ta z prawej oryginalna''. Zauważ, że aby takie patrzenie
    miało sens, musi go dokonywać producent, bo *tylko on* ustala zasady,
    warunki i cechy które płytka musi spełniać aby była oryginalną.
    Microsoft każe czasami pokazywać jakieś certyfikaty, FSF każe dołączać
    tekst GPL i dawać dostęp do źródeł. Jedynie producent jest w stanie
    władnie stwierdzić która z płyt jest oryginalna (legalna) a która
    piracka (nielegalna, idziesz za kratki).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 65. Data: 2006-05-02 15:49:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > W sumie to masz chyba rację. Tzn co do zrzeczenia się praw to na pewno,
    > pytanie tylko czy każdy zakup nośnika od osoby uprawnionej wiąże się z
    > otrzymaniem licencji. Bo jeżeli nie, no to można legalnie nabyć krążek,
    > ale nie mieć legalnie programu.

    Program "ma" (tzn. posiada niezbywalne prawa autorskie) jego autor.
    Nabywa się kopię programu - w tym przypadku legalną.

    Użytkownik oczywiście może nie mieć umowy na korzystanie z tego
    programu, ale tutaj piłeczka jest już po stronie autora/dystrybutora
    oprogramowania - jeśli czegoś chce, musi złożyć pozew cywilny i wykazać,
    że odniósł jakąś stratę.

  • 66. Data: 2006-05-02 15:53:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Uporczywie trzymam się art. 118 ustawy o prawie autorskim, który
    > twierdzi że nie wolno nabywać bez uprawnień. Co definiuje te uprawnienia
    > jeżeli nie licencja?

    PS: pomijam już taki detal, że "program" to nie "utwór".

  • 67. Data: 2006-05-02 15:59:50
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czytaj całość, łaskawco.
    >
    > Nie wolno nabywać nośników utworów rozpowszechnionych lub
    > zwielokrotnionych bez uprawnienia lub jego warunkom.

    No cóż, przyznaję rację, Twoja interpretacja jest słuszna.

  • 68. Data: 2006-05-02 16:00:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [...]

    > A co ma do tego jakaś licencja?

    Licencja może zabraniać redystrybucji. Oczywiście niezależnie od
    tego, czy (lokalne) p.a. to reguluje.

  • 69. Data: 2006-05-02 16:00:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > PS: pomijam już taki detal, że "program" to nie "utwór".

    He?
    Art. 1.
    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie,
    publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe),

  • 70. Data: 2006-05-02 16:07:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A co ma do tego jakaś licencja? On sprzedaje nośnik z jakąś treścią.
    > Ten, który miał. Ani nie powiela, ani nie rozpowszechnia - tylko oddaje
    > komuś innemu.

    Zgadza się, źle interpretowałem ten nieszczęsny 118.