eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoopłata za diagnostykę i wysyłkę w przypadku niewykrycia usterkiopłata za diagnostykę i wysyłkę w przypadku niewykrycia usterki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: DonWito <q...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: opłata za diagnostykę i wysyłkę w przypadku niewykrycia usterki
    Date: Mon, 05 Jun 2006 16:32:31 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <p...@c...barg.cy>
    NNTP-Posting-Host: ciu83.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1149517949 3273 83.31.44.83 (5 Jun 2006 14:32:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Jun 2006 14:32:29 +0000 (UTC)
    X-Sender: ucnMJjJDdeEa6kevbSKLB3uFOY2rtxq9
    User-Agent: Pan/0.14.2.91 (As She Crawled Across the Table (Debian GNU/Linux))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:392316
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    zgłaszam sprzęt do reklamacji zgodnie z warunkami gwarancji.
    Zanim gwarant przyśle do mnie kuriera po sprzęt, życzy sobie, abym
    zgodził się na następujący warunek:

    "- w przypadku niepotwierdzenia zgłaszanego uszkodzenia, a w wyniku tego
    odmowy
    naprawy gwarancyjnej serwis na prawo do pobrania opłaty w wysokości do
    100EURO +
    VAT jako rekompensaty za poniesione koszty transportu, ubezpieczenia i
    diagnozy sprzętu."

    W zadzie to rozumiem - zabezpieczają się przed tym, że klienci będą
    wysyłali sprzet do reklamacji bezmyślnie, bez sprawdzenia co się w
    ogóle dzieje i czy to na pewno a związek z reklamowaną częścią (np.
    zgłaszanie uszkodzenia monitora podczas gdy padł kabel zasilania).

    Mój niepokój budzą jednak dwie rzeczy:
    po pierwsze primo, w warunkach gwarancji nie ma ani słowa o takiej
    opłacie. Jest za to informacja o tym, że to ja mam dostarczyć sprzęt
    do siedziby Gwaranta. W międzyczasie Gwarant zmienił tryb działania
    serwisu - wprowadził gwarancję door-to-door, ale i dodał taką
    opłatę. Chcąc nie chcąc muszę zgodzić się na door-to-door (inaczej
    nie skorzystam z gwarancji w ogóle) ale czy muszę zgadzać się na opłatę?

    po drugie primo ;) - kto rozstrzyga o faktycznym istnieniu usterki?
    Zgłaszam uszkodzenie monitora - jakiś kawałek elektryki (elektroniki?)
    zaczął wydawać takie charakterystyczne "elektryczne"
    piszczenie/buczenie na tyle głośno, że słuchać to nawet w dzień,
    podczas zwykłej pracy na komputerze. Normalne dla tego sprzętu było
    piszczenie na tyle ciche, że słyszalne tylko w środku nocy, gdy
    komputer był wyłączony i nic dookoła nie wydawało dźwięku. Dlatego
    też twierdzę, że występuje jakieś uszkodzenie i sprzęt nie
    funkcjonuje normalnie. Ale co się stanie, jeśli serwisanci "nie
    usłyszą" tego? Czy mam jakieś prawne możliwości dyskutowania z taką
    decyzją?

    Dziękuję za informację i pozdrawiam,
    dw.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1