  • 21. Data: 2006-03-15 19:08:44
    Temat: Re: odstąpienie od umowy z OFE
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Aicha napisał:

    > To nie są bzdury. Tylko nieco wyższa niż przeciętna wiedza o
    > funduszach. Myślisz, że z czego wypłacą ludziom emerytury? Muszą
    > sprzedać akcje.
    Fundusz nie iwestuja tylko w akcje.

    > A statystycznie najwięcej emerytów jest w największych
    > towarzystwach.
    tu się zgodzę.

    > A jak zaczną sprzedawać, to wartość jednostki
    > najprawdopodobniej spadnie. To chyba normalne prawo giełdy, nie?

    Nie. Jak coś sprzedajesz to dostajesz za to kasę, nie? a jak kasę muszą
    wypłacić emerytom, to ją wypłacają (umarzają) ale jednocześnie spada
    liczba jednostek w funduszu, przez co wartość jednostki się nie zmienia.

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-03-15 23:32:31
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "o`rety" napisał:

    > Fundusz nie iwestuja tylko w akcje.

    No raczej ciężko będzie im sprzedać w danej chwili obligacje z
    terminem realizacji za 3 lata.

    > Nie. Jak coś sprzedajesz to dostajesz za to kasę, nie?

    A jak sprzedajesz tego dużo, to cena spada.

    > a jak kasę muszą wypłacić emerytom, to ją wypłacają (umarzają)
    > ale jednocześnie spada liczba jednostek w funduszu, przez co
    > wartość jednostki się nie zmienia.

    Tylko że cena jednostki jest w tej chwili wirtualnym, sztucznie
    nadmuchanym tworem. Jej rzeczywistą wartość poznamy dopiero na
    początku II etapu reformy, z chwilą pierwszych wypłat.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 23. Data: 2006-03-16 07:11:26
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Można być przedstawicielem - czyli mieć prawo do podpisywania umów
    > w imieniu - tylko jednego funduszu.

    ja nie mówiłem że podpisze u tego samego agenta tylko że stwierdził że
    bardziej się przyjrzy ofercie która jest na rynku i wtedy zdecyduje gdzie
    się zgłośić.
    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 24. Data: 2006-03-16 07:38:29
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" napisał:

    > stwierdził że bardziej się przyjrzy ofercie która jest na rynku i
    wtedy
    > zdecyduje gdzie się zgłośić.

    Agent? To zależy, czy chce wybierac bardziej odpowiednia ofertę dla
    siebie (czytaj: tam, gdzie dostanie najwięcej kasy za przepisanie) czy
    dla klienta? A w ogóle to rzeczywiście jakiś dziwny. Sprawdziłeś go w
    KNUiFE, czy jest legalny? To też może być podstawa do rezygnacji z
    umowy.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 25. Data: 2006-03-17 06:25:28
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > ? A w ogóle to rzeczywiście jakiś dziwny. >
    > Pozdrawiam - Aicha

    chodziło mi o to że kilent jest dziwny a nie agent :) najpierw narobił szumu
    ze żle go agent poinformował a teraz stwierdził ze niech tak już zostanie.
    Pozdrawiam
    Grzesiex