  • 11. Data: 2010-02-12 10:12:14
    Temat: Re: odśnieżanie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 08:23:38 +0100, P_ablo napisał(a):

    > 1pyt: Do kogo należy usuniecie tych gór śniegu?

    Do właściciela śniegu.

    > 2pyt Czy jezeli zaryje w tą góre zdeżakiem i sie połamie, porysze to czy
    > moge ubiegać sie o odszkodowanie z polisy dewelopera?

    Nie - dlaczego byś miał(a) dostać odszkodowanie za swoją nieuwagę.
    Co innego jak ta góra rzuci się na twój samochód - wtedy możesz
    dostać odszkodowanie.

    Henry

  • 12. Data: 2010-02-12 10:44:09
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Idźcie do sołtysa i powiedzcie, że to prywatna droga i niech w te pędy
    > zjeżdża ze swoim traktorkiem. Wtedy wszyscy będziecie siedzieć w domkach
    > i z całą pewnością nie będziecie mieć problemu ze zwałami śniegu i
    > wymijaniem się.
    Ehh a Wy nadal swoje , sołtys to robi z uprzejmosci a nie z obowiązku
    > Sam się roztopi.
    Czy to samo tyczy odśnieżania dróg krajowych i gminnych, chodników i miejsc
    parkingowych w miastach ? Chcecie jeździc po odśnieżonych drogach mieć gdzie
    stawiac auta a ja chce jeździc po odśnieżonych drogach osiedlowych. Gdyby
    developer który sprzedał juz wszystkie domy był łaskaw oddac droge
    wewnetrzną osiedlową gnimie to nie było by problemu i gmina miała by
    obowiązek posprzątac a tak raczej to problem własciciela drogi .
    > I do Ministerstwa Pogody, toz to skandal, zeby śnieg w zimie padał w
    > takich ilościach!
    A jak sie dach marketu zawali pod oporem sniegu to kogo wina Ministerstwa
    pogody bo ja mysle ze właściciela budynku
    > Ja tam sie cieszę, jak mi zrobią zwały śniegu pod płotem, nawet na
    > wyjeździe, bo dziękiu temu mogę dotrzeć do bardziej cywilizowanej drogi
    > powiatowej. A chwila gimnastyki przy odkopywaniu wjazdu to nic w
    > porównaniu z zasypaną drogą dojazdową.
    Biorąc pod uwage ze jestes silnym chłopem i masz czas na odkopywanie całej
    ulicy bo ja nie mam takiej mozliwosci. Wioząc dzieci do szkoły nie jestm
    wstanie się odkopac. No chyba ze macie genialny pomysł i mam z dziećmi isc
    pieszo 15 km EHH

  • 13. Data: 2010-02-12 11:06:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    P_ablo napisal:
    > Dokładnie fakture "wykonanie drogi osiedlowej ul..."
    > Słuzebność

    Hm, dziwne. W zasadzie przeszedlbym sie z ta faktura
    do prawnika, czy nie jest to przypadkiem podstawa zadania
    wspolwlasnosci. Przy sluzebnosci wlasciciel moze zadac
    okresowej oplaty z tytulu tejze sluzebnosci, ale nie moza
    zadac oplacenia wprost budowy drogi. Warto tez skontaktowac
    sie z sasiadami, aby ustalic przyblizona calkowita kwote,
    jaka deweloper pobral od mieszkancow z tytulu tego 'wykonania'.
    Bo cos mi tu sie kolacze, ze jest to wtedy WASZA inwestycja
    na cudzym gruncie i jezeli jej wartosc jest znaczna w porownaniu
    z wartoscia gruntu, to jest to podstawa do wywlaszczenia
    dewelopera za odszkodowaniem.

    A co do meritum: wystap PISEMNIE (za potwierdzeniem odbioru
    lub na kopii) do dewelopera z zadaniem doprowadzenia drogi
    do stanu umozliwiajacego bezpieczne z niej korzystanie.
    Musisz sie jednak liczyc z tym, ze deweloper moze wprowadzic
    oplate okresowa.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-02-12 11:19:42
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    P_ablo wrote:

    > Ehh a Wy nadal swoje , sołtys to robi z uprzejmosci a nie z obowiązku

    A Ty jeszcze masz pretensje, że śnieg pod płot zwala.

> [...]
    > mieć gdzie
    > stawiac auta a ja chce jeździc po odśnieżonych drogach osiedlowych.

    Przyjrzyj się dowolnemu miastu. Śnieg leży wszędzie. Na parkingach i
    chodnikach też.
> [...]
    > wewnetrzną osiedlową gnimie to nie było by problemu i gmina miała by
    > obowiązek posprzątac a tak raczej to problem własciciela drogi .

    No to udaj się do właściciela drogi.

    > A jak sie dach marketu zawali pod oporem sniegu to kogo wina Ministerstwa
    > pogody bo ja mysle ze właściciela budynku

    Nikt nie zaże ci wjeżdzać w pryzmy śniegu, a jak nie potrafisz jeździć, to
    siedź w domu, albo odżałuj zderzak.

> [...]
    > całej ulicy bo ja nie mam takiej mozliwosci. Wioząc dzieci do szkoły nie
    > jestm wstanie się odkopac. No chyba ze macie genialny pomysł i mam z

    Wręcz przeciwnie, jestem kobietą. I cieszę się, że czasem muszę odkopać
    tylko własny wjazd, a nie 500m drogi. Urodziłam się w klimacie
    umiartkowanym, to wiem, że tu zimą śnieg pada i nie mam o to pretensji do
    całego świata. Trzeba było siedziec w mieście, miałbyś wszystko na czas
    posprzątane, posolone, do szkoły blisko, komunikacja zbiorowa...
    J.

  • 15. Data: 2010-02-12 11:39:29
    Od: gacek <g...@w...pl>

    P_ablo wrote:
> [...]
    > wstanie się odkopac. No chyba ze macie genialny pomysł i mam z dziećmi isc

    Ja bym jednak nie popadał w takie stereotypy, kobieta w sile wieku (małe
    dzieci) chyba powinna być w stanie przez 5-10 min łopatą po 5 kilo
    śniegu poprzerzucać. A jak nie jest - to chyba tym bardziej powinna.

    A jeśli dzieci są w wieku szkolnym - to też ich raczej pomoc w odkopaniu
    nie zabije.

    gacek

  • 16. Data: 2010-02-12 11:43:22
    Od: gr <j...@w...pl>

    wiadomościnews:hl337n$494$1@news.onet.pl...

    > Wstałeś lewą nogą czy jesteś złośliwy?
    > Za zrobienie drogi zapłaciłam i mam prawo po nich jeździć ale są one
    > własnością developera. Gmina sie nie poczówa do sprzątania bo to nie ich
    > brocha wiec do kogo to należy.?

    No a jak myślisz kto powinien odśnieżać swoją własność?