  • 51. Data: 2005-12-29 22:23:06
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dp1n0g$s9d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak widać nie jesteś w stanie zrozumieć najprostszej rzeczy. Słowa mają
    > swoje znaczenie, dlatego potrzebna jest precyzja wypowiedzi. Prócz tego
    > jest ustawa o języku polskim, która również obowiązuje.

    Jesteś kilka lat do tyłu. Nikt już się nie oburza użyciem słowa kradzież
    odnośnie dóbr niematerialnych np. prądu.

  • 52. Data: 2005-12-29 22:25:19
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Michał Wilk wrote:

    > 278 par. 2 jest w doktrynie okreslany wlasnie jako "kradziez programu
    > komputerowego"

    Jak widać w doktrynie określany jest błędnie, bo należy posługiwać się
    językiem polskim ;)

    > - tak wiec mozna program ukrasc:)

    Niestety nie.

    Ukraść można mienie, a więc program na nośniku.

    Pozdrawiam,
    Fonon

  • 53. Data: 2005-12-29 22:27:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > więcej niż 250 zł). Natomiast jeśli program pochodzi z sieci to
    > będzie to sam art. 278 § 2 KK.

    A ponieważ art. 278 jest generalnie o kradzieży, to 272 § 2 jest o
    kradzieży programu komputerowego.

    CBDU

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazda wyplata wynagrodzenia jest dzialaniem na szkode spólki, a tego prawo zabrania.

  • 54. Data: 2005-12-29 23:21:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > To wlasnie dowodzi jak silnie lobbuja koncerny plytowe i softwarowe.
    > Kupno kradzionego samochodu to pasarka, kupno kradzionego filmu to
    > kradziez. Niedlugo pewnie rozboj.

    Samochodu nie da się skopiować.

  • 55. Data: 2005-12-30 07:50:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisali:

    > Samochodu nie da się skopiować.

    No i?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 56. Data: 2005-12-30 08:09:00
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > To wlasnie dowodzi jak silnie lobbuja koncerny plytowe i softwarowe.
    > Kupno kradzionego samochodu to pasarka, kupno kradzionego filmu to
    > kradziez. Niedlugo pewnie rozboj.
    >
    > --

    to dowod na to ,ze najwyzszy czas zmienic myslenie
    piractwo jest naganne... koniec i kropka... i niech mi ktos nie truje ,ze
    sie nie da zyc bez piratow

    pozdrawiam

  • 57. Data: 2005-12-30 08:17:07
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisali:

    > Jesteś kilka lat do tyłu. Nikt już się nie oburza użyciem słowa kradzież
    > odnośnie dóbr niematerialnych np. prądu.

    Bo to jest rzeczywista kradziez. Porcja energii jest mierzalna i komus
    wtedy ubywa.

  • 58. Data: 2005-12-30 08:20:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Lookasik <l...@p...o2.pl> napisali:

    > to dowod na to ,ze najwyzszy czas zmienic myslenie
    > piractwo jest naganne... koniec i kropka... i niech mi ktos nie truje ,ze
    > sie nie da zyc bez piratow

    Pewnie, ze nie mozna tego pochwalac. Ale sciagniecie mp3 z netu to nie
    kradziez.
    A juz zupelna paranoja sa kary wyzsze niz za rozboj czy gwalt.

  • 59. Data: 2005-12-30 08:43:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndr9qsf.pml.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > Pewnie, ze nie mozna tego pochwalac. Ale sciagniecie mp3 z netu to nie
    > kradziez.
    > A juz zupelna paranoja sa kary wyzsze niz za rozboj czy gwalt.

    mp3 na dzien dzisiejszy poki nie rozpowszehcniasz mozesz sciagac spokojnie.
    A dlaczego uwazasz ze kary sa wyzsze?

    P.

  • 60. Data: 2005-12-30 08:47:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jednak - co mozna uzasadnic na dwa sposoby:
    >
    > 1. wchodzac w posiadanie programu komp. nie placac za niego nie zwiekszaja sie
    > pasywa bo - nie placisz za ten program. Korzyscia majatkowa bedzie tu wiec
    > zachowanie pewnej wartosci majatkowej, ktora utraciloby sie w przypadku
    > legalnego nabycia oprogramowania

    Gdyby babcia stała na głowie to by była skarbonką. Nigdy nie kupiłbym np. Corela
    do obróbki pamiątkowej fotki. Wystarczyłby darmowy Irfan View.Ale skoro
    znalazłem przypadkowo na śmietniku płytkę z Corelem to....ile tej korzyści
    osiagnąłem??

    --
    Pzdr
    Leszek