-
1. Data: 2005-05-14 21:05:18
Temat: odpowiedzialnosc pracownika po zakonczeniu pracy...
Od: Jasek <j...@p...onet.pl>
Witam,
Jak wyglada sprawa z odpowiedzialnoscia pracownika po ustaniu stosunku
pracy. Przyklady:
1. W zakresie obowiazkow pracownika figurowal zapis, ze zobowiazany jest
do np. terminowego skladania zeznan podatkowych do US w imieniu firmy.
Pracownik odchodzi z dniem 30 kwietnia. Kwietniowych zeznan nie zlozyl.
2. Pracownik pracuje w magazynie. Konczy prace 30 kwietnia. W dniu
ustania stosunku pracy spisu inwentarzowego nie przeprowadzono. 5 maja
stwierdzono braki magazynowe.
3. Jednym z zadan pracownika bylo regularne sporzadzanie dokumentacji
realizowanych projektow. Po miesiacu od ustania stosunku pracy, dyrekcja
stwierdzila brak owej dokumentacji za wrzesien i grudzien ubieglego roku.
Pytanie: Czy firma moze scigac pracownika w w/w przypadkach? Jak moze to
zrobic? Czy jest jakis okres po zakonczeniu pracy przez pracownika, po
ktorym jego ew. "winy" ulegaja przedawnieniu?
Pozdrawiam i dziekuje,
Jacek