  • 181. Data: 2014-12-27 10:51:23
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Dec 2014, RadoslawF wrote:

    > Można, ale trzeba to zrobić przed wynajęciem a nie jakiś czas po.

    Właśnie mam wątpliwości, czy można.
    Bo to jest coś w rodzaju zastrzeżenia "reklamacji nie przyjmujemy":
    skoro wg przepisów ma być wentylacja zapewniająca przewietrzenie
    *poza* oknami, to chyba konsument jest "chroniony".

    > Inna sprawa to kto wynajmie mieszkanie z obowiązkiem wietrzenia
    > np. przez pięć minut co sześć godzin ?

    Też :)
    Ale idzie właśnie o możliwość skutecznej obrony takim argumentem
    (że przecież zobowiązał się co parę godzin wietrzyć).
    Zasada swobody umów zawiera zastrzeżenie co do zgodności z prawem.

    pzdr, Gotfryd

  • 182. Data: 2014-12-27 13:29:40
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 10:51, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale idzie właśnie o możliwość skutecznej obrony takim argumentem
    > (że przecież zobowiązał się co parę godzin wietrzyć).
    > Zasada swobody umów zawiera zastrzeżenie co do zgodności z prawem.

    Mozna podpisać z lokatorem osobną umowę zlecenia na wietrzenie pokoju -
    zapłata kompensowana naleznoscią za najem ;)

    --
    @foe_pl

  • 183. Data: 2014-12-27 16:58:54
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    > [...]
    > [...]
    >
    > To nie ma.

    > Nie musi. Zależy do czego to pomieszczenie.
    >
    > Błąd logiczny popełniasz w innym miejscu - jak nie musi być
    > okna, to nie musi być łazienki ani gazu.

    Skoro okna nie mogą być "zbyt szczelne", to brak okien powienin być zakazany.
    W ogóle koncpecja zbyt szczelnych okien, to chyba powstała w jakimś zakładzie
    zamkniętym?
    Przecież to nie ma sensu. Widziałem w Finlandii okna z 3 szybami, superszczelne, przy
    ich mrozach oczekiwanie, że nie będzie zbyt szczelne, to wariactwo. Ale jak się
    nagrzeje, to otworzyć na 10 minut można, a nawet trzeba, ich to nie dziwi. Inni są?
    I zapytam jeszcze raz - czy jest przepis nakazujący spuszczanie wody w sraczu, albo
    wyrzucanie śmieci?
    Bo to jak najbardziej podobne do wietrzenia sytuacje.

    M.

  • 184. Data: 2014-12-27 17:05:45
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "the_foe" <t...@w...pl> wrote in message news:m7jm3f$215$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    pomieszczenie, to jak ona ma działać?

    > np:
    > http://www.baranskidrzwi.pl/images/wentylacja/wentyl
    acja_03d.jpg

    to jest dobre, ale na zaczadzenie i nie ma nic wspólnego z wentylacją. Może to być
    najwyżej wlot zimnego powietrza, ale gdzie będzie wylot? Wilgotne i ciepłe powietrze
    pod sufitem nie wyjdzie. Powietrze krąży, dlatego jak otworzysz okno, to w górnej
    części powietrze wylatuje, a w dolnej wlatuje i to jest wentyllacja, niezależnie od
    tego jak to nazwie jakiś imbecyl pisząc ustawy. A ta szpara, to tylko ewentualne
    ujście dla gazu cięższego od powietrza, jakim jest np. CO i nie zapewni wymiany
    powietrza.

    M,

  • 185. Data: 2014-12-28 19:17:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Z temperaturą na grzejniku.
    > ---
    > Nie z temperaturą na grzejniku tylko różnicą temperatury między
    > grzejnikiem
    > a pomieszczeniem.

    Taki bardzo powszechny model "parujący"?
    Jak to robi? :>
    ---
    Nie wiem. Pisałeś o mierniku.

    > Patrz post obok - ma się to nijak do: - ciepła oddanego przez TEN
    > grzejnik - ciepła pobranego od sąsiadów, o czym pisze Stokrotka.
    ---
    > Dlatego właśnie mierzy ciepło oddane przez ten grzejnik

    Ale ciepło oddane przez grzejnik mierzy LICZNIK CIEPŁA, urządzenie
    wyraźnie droższe i dlatego mało popularne w .pl!
    Faktycznie, licznik mierzy dwie temperatury - ale *WODY* (odpowiednio
    doprowadzanej i odprowadzanej z grzejnika) oraz jej przepływ.
    ---
    Więc Ci mówię, że podzielnik analogicznie do tego mierzy różnicę temperatury
    grzejnika i otoczenia. "WHE30Z ... Określenie "zużycia" ciepła wymaga
    ciągłej kontroli i analizy różnicy temperatury..." z instrukcji tego
    podzielnika. Trudno powiedzieć jaka jest dokładność takiego pomiaru, ale
    oczywiste jest, że jest to jakaś monotoniczna funkcja tak, że da się za
    pomocą takiego szacunku rozliczać w pewnym zakresie przynajmniej.

    > i dlatego ciepło od sąsiadów

    A to jest zupełnie odrębny (od kwestii "co mierzy podzielnik") składnik
    uwag Stokrotki, skądinąd słuszny.
    ---
    Nie jest słuszny bo sąsiad mimo, że grzeje sąsiednie mieszkania ma interes w
    tym, by miał kogo grzać, inaczej by grzał zewnętrzną ścianę budynku, a tak
    to grzeje ścianę za którą jest jebisty izolator ciepła u sąsiada. Do
    spostrzeżenia tego nie trzeba mieć jakiejś niesamowitej inteligencji. Można
    oczywiście uważać, że każdy sąsiad powinien grzać tak samo by ciepło nie
    przepływało między takimi równo ogrzanymi mieszkaniami, ale podważa to sens
    rozliczania za grzanie. A już do rozpuku powinno doprowadzić każdego
    mówienie przez S. o przystawianiu mebli do ścian zewnętrznych celem ich
    ocieplenia. Za takimi meblami tylko pleśń się zalęgnie a nie będzie to miało
    istotnego znaczenia dla izolacji i wilgotności w pomieszczeniu.

  • 186. Data: 2014-12-28 19:38:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Podzielnik ma dwa czujniki temperatury,

    Drobna część (podzielników).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podzielnik_koszt%C3%B3w
    ---
    Nie wiem czy drobna czy nie drobna, ale jak komuś nie pasują złe podzielniki
    to niech się stara o/wymaga dobre/ych.

    > Zupełnie już pomijam brak pomiaru przepływu owej wody.
    > ---
    > Bo nie ma ona znaczenia.

    Ta... nic a nic.
    ---
    Dokładnie. Inna metoda pomiaru do której przepływ nie pasuje.

  • 187. Data: 2014-12-28 21:50:29
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    (że przecież zobowiązał się co parę godzin wietrzyć).
    Zasada swobody umów zawiera zastrzeżenie co do zgodności z prawem.
    Przecież wymóg wietrzenia jest zgodny z prawem.

  • 188. Data: 2014-12-29 09:28:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-25 20:06, Moonsky napisał:

    > Te, inteligent, a co jest jak w pomieszczeniu... NIE MA OKNA? Musi być?
    > Zbyt szczelne okna to debilizm, ale nie wątpię, że w Polsce zrozumiały.

    Zbyt szczelne w stosunku do tego co było projektowane. Projekt zakładał
    mniej szczelne okna. Jeśli ktoś buduje budynek z pomieszczeniami bez
    okien, tam przewidzieć w projekcie powinien inne sposoby wietrzenia

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 189. Data: 2014-12-29 09:32:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-27 16:58, Moonsky napisał:

    > "Gotfryd Smolik news"<s...@s...com.pl> wrote in message

    > Skoro okna nie mogą być "zbyt szczelne", to brak okien powienin być zakazany.

    Nie mogą być zbyt szczelne w budynkach zaprojektowanych pod okna
    nieszczelne.

> [...]
    nagrzeje, to otworzyć na 10 minut można, a nawet trzeba, ich to nie dziwi. Inni są?

    Nie - ich budynki mają inaczej zaprojektowaną wentylację. Zresztą nowe
    budynki w Polsce też, więc tam mogą być okna szczelniejsze używane.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 190. Data: 2014-12-29 15:21:40
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nie mogą być zbyt szczelne w budynkach zaprojektowanych pod okna
    > nieszczelne.

    Przecież to idiotyzm. Projektowaliśmy może drogi dziurawe, na gorsze grunty,
    albo popękane ołówki dla głupszych dzieci? Okna były nieszczelne, bo takie
    było wszystko gówniane za komuny. Krzywe, zwichrowane, tanie, 3 gatunku,
    niedopasowane, wykonane przez pijanych budolwańców, a nie, że były z
    założenia nieszczelne. Nie było dobrej technologii, materiałów i wykonania.
    I tyle, a to, że teraz się do tego dorabia teorię, to lepsze od komisji
    Laska mierzącej brzozę przez 3 lata.

    > Nie - ich budynki mają inaczej zaprojektowaną wentylację. Zresztą nowe
    > budynki w Polsce też, więc tam mogą być okna szczelniejsze używane.

    Więc chodzi o wentylację, bądź jej brak, a nie to, że się projektuje
    nieszczelne okna. To nonsens i technologiczna bzdura.

    M.