    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Subject: od kiedy opłaty
    Date: Sat, 20 Feb 2016 20:55:36 +0100

    Witam.
    Wygrałam przetarg na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej.
    Podpisałam "Umowę przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności lokalu
    mieszkalnego" i dokonałam wpłaty na konto spółdzielni.
    Gdy otrzymali na koncie pieniądze dostałam klucze do mieszkania, które
    składa się przede wszystkim ze ścian i okien zdezelowanych.
    Wszelkie urządzenia typu: junkers gazowy, wanny, baterie, zlewozmywak
    czy tp., są nieobecne.
    Jest natomiast brud na ścianach,ślady zalań na suficie i ścianach.
    Czyli do sprzątania i generalnego remontu.
    Akt notarialny będzie dopiero podpisywany na dniach.

    Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,
    co mnie bardzo zdziwiło, bo przecież nie mam jeszcze dokumentów, że
    jestem właścicielem, ani żadnych innych dokumentów stwierdzających ile i
    od kiedy mam płacić.
    Jestem przekonana, że można ode mnie żądać opłat, gdy będę miała
    podpisany akt notarialny stwierdzający, że jestem właścicielką mieszkania.
    A to, że dostałam klucze nie robi ze mnie właściciela, ale umożliwia
    sprzątanie mieszkania. Nie ma przepisów zabraniających udostępniania
    kluczy nabywcy.

    Mylę się, czy mam rację?
    Jeżeli mam rację, to jaki paragraf pokazać prezesce SM, aby wiedziała,
    ze może ode mnie żądać opłat dopiero po podpisaniu umowy u notariusza.

    Pozdrawiam Krycha.